0

0

بیش از ۷۵۰ هزار دلار در پی هک شدن اکانت توییتر Azuki به سرقت رفت

هک شدن اکانت توییتر Azuki و به سرقت رفتن بیش از ۷۵۰ هزار دلار
هستی تاری

زمان مطالعه :

1 دقیقه

بازار کریپتو دیروز در تاریخ ۲۷ ژانویه (۷ بهمن) شاهد اولین حمله سایبری بزرگ خود در سال جدید در قالب هک رسانه اجتماعی بوده است. حساب توییتر آزوکی که یک پروژه معروف NFT است دیروز به خطر افتاد و تأثیر منفی بر آن گذاشته است. در این حمله سایبری هکرها توانستند کوین‌هایی به ارزش بیش از ۷۵۰ هزار دلار را به سرقت ببرند. سارقان با استفاده از لینک‌های تقلبی تحت عنوان “land mint” مربوط به پروژه Azuki NFT، توانستند یازده NFT به ارزش ۷۵۰هزار دلار به USDC دریافت کنند. آنها همچنین بیش از ۳.۹ اتریوم در کمتر از ۳۰ دقیقه به سرقت بردند.

توییت‌های مشکوک آزوکی که به طور خاص به «surprise mint» جعلی اشاره می‌کردند، بسیاری از معامله‌گران NFT را سریعاً به این فکر انداخت که حساب توییتر این پروژه به خطر افتاده است. به نظر می‌رسد این توییت‌های جعلی ظرف یک ساعت حذف شده‌اند و حساب رسمی توییتر آزوکی دیگر در نتایج جستجوی توییتر نمایش داده نمی‌شود.

ارز دیجیتال

در ۲۷ ژانویه، امیلی رز (Emily Rose)، مدیر انجمن این پروژه‌ی NFT الهام‌گرفته از انیمیشن، از طریق توییتر تأیید کرد که حساب آزوکی هک شده است. وی همچنین به کاربران هشدار داد که روی هیچ لینکی از حساب توییتر آزوکی کلیک نکنند. دم (Dem)، رئیس و مدیر محصول آزوکی نیز در همان روز در فضای توییتری به میزبانی والت گارد (Wallet Guard) گفت که پس از اینکه کلاهبرداران حساب توییتر آزوکی را هک کردند، توانستند “لینک تخلیه کیف پول” را ارسال کنند.

نام و برند آزوکی قبلاً نیز مورد سوءاستفاده هکرها قرار گرفته است. در ماه آوریل، یک هکر حساب توییتر رسمی کمیسیون کمک هزینه دانشگاه هند را هک و شروع به تبلیغ ایردراپی از NFTهای جعلی آزوکی کرد. پس از این اتفاق، مقامات بلافاصله توانستند این حساب را پس بگیرند.

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)