0

2

صحبت‌های رئیس بانک آمریکا درباره اقتصاد ایالات متحده؛ رشد بیشتر بازار کریپتو در راه است؟

برایان موینیهان (Brian Moynihan)، مدیرعامل بانک آمریکا (Bank of America) انتظار دارد رشد اقتصادی ایالات متحده در اواسط سال آینده کاهش یابد. این مدیر اجرایی همچنین خاطرنشان کرد طبق تحقیقات بانک او، فدرال رزرو کاهش نرخ بهره را از اواسط سال آینده تا نیمه دوم سال بعد آغاز خواهد کرد.

صحبت های رئیس بانک آمریکا درباره اقتصاد و نرخ بهره آمریکا
هستی تاری

زمان مطالعه :

1 دقیقه

فهرست

Created with Sketch.

برایان موینیهان، رئیس و مدیرعامل بانک آمریکا، در مصاحبه ای با فاکس بیزینس در روز چهارشنبه، بینش‌هایی را در مورد اقتصاد ایالات متحده و کاهش احتمالی نرخ بهره فدرال رزرو به اشتراک گذاشت. موینیهان بر اساس یافته‌های تیم تحقیقاتی بانک آمریکا توضیح داد:

رشد اقتصاد در اواسط سال ۲۰۲۴ به حدود نیم درصد رشد سالانه برای سه ماهه دوم و سوم کاهش می‌یابد، و سپس از این روند خارج خواهد شد. آنها معتقدند فدرال رزرو از اواسط سال آینده تا نیمه دوم سال بعد اقدام به کاهش نرخ بهره خواهد کرد.

خرید ارز دیجیتال

وی در ادامه گفت: «بنابراین این اتفاقی بنیادی است؛ همان چیزی که فرود نرم (Soft Landing) نامیده می‌شود. رئیس بانک آمریکا سپس هشدار داد ریسک ژئوپلیتیکی نیز وجود دارد، چیزی مثل اینکه فدرال رزرو سیاست انقباضی خود را تشدید کند».

موینیهان همچنین در مورد اینکه چگونه افزایش نرخ بهره بر تصمیم‌گیری مصرف‌ کننده و کسب و کار تأثیر گذاشته، بحث کرد. فدرال رزرو از مارس سال گذشته تا کنون ۱۱ بار نرخ بهره را افزایش داده و آن را به بالاترین سطح در ۲۲ سال اخیر رسانده است. علاوه‌براین، این مدیر اجرایی تأکید کرد تورم همچنان دغدغه‌ای مهم است، زیرا گزارش اخیر وزارت کار حاکی از افزایش ۰.۴ درصدی شاخص قیمت مصرف کننده برای کالاهای روزمره از جمله اقلام ضروری مانند بنزین، مواد غذایی و اجاره است.

مدیرعامل بانک آمریکا تأکید کرد: «نرخ‌های بهره بالاتر بر  فعالیت‌هایی با حساسیت بالا تأثیر می‌گذارد. برای نمونه در مقوله مسکن، امروز شاهد کاهش تقاضای وام مسکن بودیم، فقط به این دلیل که نرخ بهره بالا باعث عقب‌نشینی افراد شده تا خود را با شرایط بازار وفق دهند. خرید ماشین نیز به همین صورت». ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا نیز اخیراً چنین نگرانی‌ای را در مورد نرخ بهره بالا که بر خرید خودرو تأثیر می‌گذارد، مطرح کرده است.

موینیهان خاطرنشان کرد: «مردم در حال نادیده گرفتن بخش تجاری هستند. نرخ بهره بالا تأثیر زیادی بر تمایل مردم به وام‌گیری دارد… شرایط وام‌دهی سخت هستند و این همان چیزی است که فدرال رزرو قصد داشت به آن برسد».

موینیهان در انتها به این نتیجه می‌رسد:

نکته اینجاست که تمام اتفاقاتی که در جریان است باعث شده تا مصرف کننده فعالیت خود را در این بخش‌ها کم کنند. اینکه حال آنها به خرده‌فروشی روی خواهند آورد یا خیر، بستگی به استفاده آنها از پول‌هایشان دارد.

منبع: بیتکوین دات کام

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)