0

0

پیشنهاد بایدن مبنی بر اخذ ۳۰ درصد مالیات از ماینرهای رمز ارزی

دولت بایدن پیشنها کرده است که بر استخراج رمز ارزها در این کشور مالیات سی درصدی گرفته شود. اما این مقررات سختگیرانه چه تاثیری بر آینده بازار خواهد داشت؟

ماهرخ شیرودی

زمان مطالعه :

1 دقیقه

دولت بایدن قصد دارد برای مقابله با تأثیر استخراج ارزهای دیجیتال بر محیط زیست، ۳۰ درصد مالیات اعمال کند. ایالات متحده یک مرکز اصلی برای استخراج رمزارز است و چندین شرکت در این کشور فعالیت خود را آغاز کرده یا در حال گسترش آن هستند.

این در حالی است که شورای مشاوران اقتصادی (CEA) اعلام کرده که برای مبارزه با اثرات ماینینگ کریپتو بر محیط زیست، مالیات 30 درصدی اعمال خواهد کرد. این مالیات جدید DAME نامیده می‌شود و به‌تدریج و در یک بازه طولانی اجرا خواهد شد.

خرید ارز دیجیتال

طبق اعلامیه رسمی منتشر شده توسط این شورا، دولت بایدن در حال تلاش برای اعمال مالیات 30 درصدی بر استخراج ارزهای دیجیتال است. این شورا معتقد است که صنعت ماینینگ کریپتو با تاثیر منفی شدیدی بر محیط زیست همراه است و باید با آن مقابله کرد.

پیشنهاد مالیات DAME از سوی CEA

این مالیات جدید، مالیات غیر مستقیم بر انرژی استخراج دارایی‌های دیجیتال (DAME) نامیده می‌شود. هدف از اخذ این مالیات، مسئول نگه داشتن شرکت‌های کریپتو در قبال تأثیرات زیست محیطی کار آن‌ها اعلام شده است. نگرانی در مورد هزینه‌های زیست محیطی به طور مکرر در سال گذشته مورد بحث قرار گرفته است و ایالات متحده تنها کشوری نیست که اقدامات مرتبط با این موضوع را در دستور کار دارد.

این مالیات معادل 30 درصد هزینه برق مصرفی خواهد بود. به نظر شورای CEA این کار ضروری است، زیرا در حال حاضر شرکت‌های استخراج رمزارز بابت تمام هزینه‌ای که به شکل آلودگی محیطی، قیمت‌های بالاتر انرژی و افزایش انتشار گازهای گلخانه‌ای به دیگران تحمیل می‌کنند، هیچ هزینه‌ای پرداخت نمی‌کنند.

همچنین، CEA با انتشار پستی، به مقاله نیویورک تایمز اشاره کرده که از تأثیر 34 عملیات استخراج ارز دیجیتال صحبت کرده و مورد انتقاد صنعت کریپتو قرار گرفته است. در این مقاله اشاره شده، وقتی از منابع انرژی پاک برای استخراج استفاده می‌شود، همچنان اثرات زیست محیطی وجود دارد.

جامعه کریپتو مالیات DAME را ناعادلانه می‌داند

جامعه ماینینگ کریپتو مالیات DAME را ناعادلانه خوانده است. همچنین، این کامیونیتی اعلام کرده که این مالیات مشوقی برای استفاده از انرژی‌های پاک نیست. حتی کسانی که خارج از حوزه کریپتو هستند از این طرح مالیاتی انتقاد کرده‌اند.

پیر روچارد (Pierre Rochard)، معاون پژوهشی شرکت ماینینگ Riot Platforms که از مقاله نیویورک تایمز نیز انتقاد کرده بود، گفته که این بدترین موقعیتی است که کاخ سفید برای جلب توجه به بیت کوین انتخاب کرده است. روچارد همچنین از وضعیت فعلی سیستم مالی جهانی، به‌ویژه سیستم بانکی انتقاد کرد.

برخی دیگر از منتقدین اظهار داشته‌اند که سایر صنایع نیز در اثرات زیست محیطی مقصر هستند. از زمانی که چین استخراج کریپتو را ممنوع کرد، استخراج بیت کوین در ایالات متحده افزایش یافته است. سهام استخراج بیت کوین نیز در سال 2023 عملکرد بهتری نسبت به سهام فناوری داشته است و شرکت هوش مصنوعی و بلاک چین Core Scientific بیشترین سودآوری را داشته است.

با این حال، فضای استخراج ارزهای دیجیتال در آمریکا در حال تغییر است. مدتی بعد از اینکه ایالت تگزاس مشوق‌های مربوط به ماینینگ را حذف کرد، اخیراً کارولینای شمالی نیز در مورد اجرای تعلیق استخراج رمزارزها صحبت‌هایی را مطرح کرده است.

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)