0

1

بیتکوین در اثر اتفاقات ژئوپولیتیکی اخیر برای نوسانات جدید آماده می‌شود!

نوسانات بیت کوین (BTC) در ماه اکتبر در حال افزایش است، روندی که به گفته تحلیلگران احتمالا ادامه خواهد داشت. در این بین وضعیت نامشخص ژئوپولیتیکی (حمله اخیر حماس به اسرائیل) می‌تواند باعث حرکت ریسکی بازار ارزهای دیجیتال شود.

نوسانات جدید بیتکوین در اثر اتفاقات ژئوپولیتیکی اخیر
هستی تاری

زمان مطالعه :

1 دقیقه

فهرست

Created with Sketch.

نوسانات بیتکوین در هفته اول اکتبر افزایش یافت و تحلیلگران پیش‌بینی می‌کردند که چنین شرایطی حداقل تا پایان ماه ادامه خواهد داشت.

طبق گزارش روز دوشنبه Bitfinex Alpha، از ابتدای اکتبر بیتکوین به طور متوسط ​ نسبت به ۲۰۰ روز گذشته در تاریخ این دارایی نوسانات بیشتری داشته است.

این گزارش با توجه به پیشینه‌دار بودن این روند تأکید می‌کند که شاخص‌های اصلی سهام ابتدا قبل از سرریز شدن به سایر دارایی‌های ریسکی مانند بیت کوین، نوسانات را تجربه می‌کنند. تحلیلگران به نوسانات شاخص S&P 500 اشاره کردند و بیان کردند که این شاخص از پایین‌ترین سطح چند ساله خود در ۱۵ سپتامبر بازگشته است.

در ادامه این گزارش آمده:«بیت کوین و سایر دارایی‌های کریپتویی با نوسانات بالا به افزایش خود ادامه می‌دهند و با توجه به اینکه نوسانات تاریخی بالاتر از میانگین‌های حیاتی است، این روند احتمالاً ادامه خواهد داشت». یکی از رویدادها با نوسان بالا در ۲ اکتبر بود، زمانی که نوسانات تاریخی ۲۴ ساعته بیش از ۳۴۰٪ افزایش یافت.

نوسانات ضمنی بازار آپشنز بیت کوین در ماه اکتبر بالاتر از نوسانات تاریخی آن است؛ افزایشی که با افزایش نوسانات مشابه در سهام ایالات متحده همگام است.

به گفته تحلیلگران بیتفینکس: «بازار آپشن در حال حاضر مانند گذشته با نوسانات بیشتری برای بیت کوین قیمت‌گذاری می‌کند. نوسانات ضمنی در حال حاضر ۳۷.۸٪ است در حالیکه نوسانات تاریخی ۳۲.۴٪ است».

قرائت شاخص CPI ایالات متحده در روز پنجشنبه

لوک نولان (Luke Nolan)، همکار تحقیقاتی اتریوم CoinShares ، عامل دیگری را که می‌تواند باعث نوسانات در بازار ارزهای دیجیتال شود، قرائت تورم این هفته ایالات متحده عنوان کرد.

نولان اظهار داشت عدد CPI روز پنجشنبه می‌تواند کمتر از حد انتظار اعلام شود (پیش‌بینی اجماع ۳.۷٪ بوده که کمتر از پیش‌بینی قبلی ۳.۸٪ است).

وی در ادامه گفت: «احتمال زیادی برای نوسانات بازار وجود که بر دارایی‌های دیجیتال تأثیر می‌گذارد».

با اینحال، قیمت نفت پس از حمله اخیر حماس به جنوب اسرائیل افزایش یافته که باعث شده معامله‌گران ریسک ژئوپولیتیکی را به کالاها بیفزایند. دو شاخص اصلی نفت خام در معاملات اولیه روز دوشنبه نزدیک به ۴ درصد افزایش داشتند.

قیمت‌های بالاتر نفت می‌تواند مانع رسیدن فدرال رزرو به هدف تورم ۲ درصدی خود شود.

قیمت بیت کوین در حال حاضر به دلیل فعالیت دارندگان کوتاه مدت و بلندمدت آن در سطح حمایتی بالاتر از ۲۷ هزار دلار قرار دارد. به گفته تحلیلگران بیتفینکس، عرضه دارندگان کوتاه مدت BTC از ۱۳ آوریل تقریباً به یک میلیون کوین کاهش یافته است، در حالیکه عرضه دارندگان بلندمدت آن به بیش از یک میلیون بیت کوین در همین دوره افزایش یافته است.

منبع: د بلاک

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)