0

1

سقوط بیت کوین تا 66 هزار دلار؛ ریزش بیت کوین تا کجا ادامه خواهد داشت؟

بیت کوین در دو روز اخیر ریزش شدیدی را تجربه کرده و این مسئله اهالی بازار کریپتو را بسیار نگران کرده است. اما این ریزش تا کجا ادامه خواهد داشت؟

ریزش بیت کوین تا ۶۶ هزار دلار
سینا شمس آور

زمان مطالعه :

1 دقیقه

در حالی که بیت کوین تنها دو روز پیش با قیمت ۷۱,۳۰۰ دلار در بازار معامله می‌شد، امروز قیمت این ارز دیجیتال به کانال ۶۶ هزار دلار نیز وارد شد و در این مدت BTC ریزش شارپی را تجربه کرده که باعث لیکویید شدن بیش از ۵۰۰ میلیون دلار پوزیشن خرید شده است!

کارشناسان دلایل مختلفی برای این ریزش آورده‌اند، با این حال به نظر می‌رسد اصلی‌ترین دلیل سقوط بیت کوین، حجم بالای خروجی‌ها از ETFهای بیت کوین باشد و سرمایه گذاران‌ زیادی در مدت زمانی کوتاه دارایی‌های خود را از این صندوق‌ها خارج کرده‌اند. بطور مثال شرکت Grayscale شاهد خروج بیش از ۳۰۲ میلیون دلار دارایی، از ETF بیت کوین خود بوده است.

خرید ارز دیجیتال

البته این تنها دلیل ریزش بیت کوین نیست و می‌توان دلایل تکنیکالی و حتی اقتصادی مختلف مانند تقویت دلار توسط ایالات متحده را از دلایل دیگر ریزش اخیر بیت کوین دانست.

با همه این‌ها بهتر است فعلا منتظر نتایج اخبار اقتصادی هفته فعلی مانند سخنرانی جروم پاول در روز چهارشنبه و اعلام سایر شاخص‌های اقتصادی باشیم و از تصمیمات احساسی در وضعیت فعلی بازار بپرهیزیم.

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)