0

3

آیا کاهش CPI منجر به سیر صعودی بیت کوین (BTC) و اتریوم (ETH) خواهد شد؟

تورم ایالات متحده و داده‌های شغلی، بخش اعظم بازار کریپتو به‌ویژه قیمت بیت کوین را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد. بانک مرکزی آمریکا فدرال رزرو به دنبال افزایش نرخ بهره در ماه جولای است، زیرا بازار کار ایالات متحده همچنان محدود است و در ماه گذشته این نرخ را بدون تغییر نگه داشت. با این حال، CPI و تورم Core PCE معیارهای ترجیحی فدرال رزرو برای اندازه‌گیری تورم همچنان در حال کاهش هستند.

کاهش CPI افزایش قیمت بیت کوین و اتریوم
هستی تاری

زمان مطالعه :

1 دقیقه

فهرست

Created with Sketch.

پیش‌بینی بازار نشان می‌دهد تورم سالانه CPI برای ماه ژوئن به ۳.۱ درصد کاهش یابد که کمترین میزان آن از مارس ۲۰۲۱ خواهد بود. تورم Core CPI نیز از ۵.۳ درصد در ماه مه به ۵ درصد کاهش یافته است. با این حال، CPI ماهانه برای ژوئن ۰.۳٪ در برابر ۰.۱٪ ماه گذشته افزایش یافته است.

ارز دیجیتال

تحلیلگران وال استریت نیز کاهش شدید تورم CPI را برآورد کرده‌اند. بلومبرگ، Citi، HSBC، UBS و نومورا پیش‌بینی می‌کنند شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) به ۳ درصد برسد، در حالی که گلدمن ساکس، BMO، بارکلیز، مورگان استنلی، تی‌دی سکیوریتیز و CIBC این نرخ را ۳.۱ درصد تخمین زده‌اند. در همین حال، جی پی مورگان، RBC و ویزا CPI سالانه را ۳.۲٪ پیش‌بینی کرده‌اند.

کاهش نرخ تورم به ۳ تا ۳.۲ درصد، حرکت صعودی بیشتری را در بازارهای سهام و کریپتو به همراه خواهد داشت. تحلیلگران جی پی مورگان معتقدند عدد تورم احتمالاً کمتر از این برآوردها خواهد بود و برای تقویت رشد اقتصادی، فدرال رزرو را وادار به تغییر سیاست پولی خواهد کرد.

ابزار CME FedWatch احتمال ۹۰% افزایش ۲۵ واحدی (bps) نرخ بهره را در جلسه FOMC در تاریخ ۲۶ جولای (۴ مرداد) پیش‌بینی کرده است. با این حال، شاخص دلار آمریکا (DXY) به پایین‌ترین حد در ۲ ماه گذشته و عدد ۱۰۲ سقوط کرده و انتظار می‌رود به پایین‌تر از ۱۰۱ نیز برسد. این وضعیت از صعود بیشتر بیت کوین به بالای سطح ۳۱۰۰۰ دلار حمایت خواهد کرد.

افزایش قیمت بیت کوین (BTC) و اتریوم (ETH)

با کاهش تورم CPI و شاخص دلار آمریکا، به احتمال زیاد شاهد افزایش قیمت بیت‌کوین و اتریوم خواهیم بود. احساسات بازار برای تعیین قیمت بیت کوین به ۱۰۰ هزار دلار نیز افزایش یافته است، اما تحلیلگران کریپتو به قیمت بیت کوین به ۳۵۰۰۰ دلار و اتریوم به بالای ۲۰۰۰ دلار اشاره دارند.

خرید بیت کوین

مایکل ون دی پوپ، تحلیلگر محبوب حوزه مالی، انتظار دارد بیت کوین در نهایت از محدوده ۳۱۵۰۰ دلار عبور کند. با این حال توصیه می‌کند در روز اعلام CPI محتاط باشید. قیمت بیت کوین در حال حاضر با ۳۰۸۰۰ دلار معامله می‌شود که نسبت به ۳۰۳۵۸ دلار در ۲۴ ساعت گذشته، ۱درصد افزایش یافته است.

در همین حال، تحلیلگر علی مارتینز خاطرنشان کرد قیمت ETH در بالای محدوده حمایت ثابت بین ۱۸۰۰ تا ۱۸۷۰ دلار قرار دارد، جایی که ۳.۴ میلیون آدرس ۱۱.۲ میلیون ETH خریداری کردند.  با این حال، محدوده مقاومت ۲۰۴۰ دلاری و ۲۱۰۰ دلاری قابل‌توجه‌تر است، زیرا ۱ میلیون آدرس ۲۷ میلیون ETH خریده‌اند. اتریوم در حال حاضر با قیمت ۱۸۸۸ دلار خرید و فروش می‌شود که طی شبانه‌روز گذشته نزدیک به ۰.۵٪ افزایش یافته است.

خرید اتریوم

منبع: کوین گیپ

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)