2

1

رالی بیت کوین پس از اعلام CPI ناکام ماند؛ بیت کوین به زیر ۲۷ هزار دلار سقوط کرد!

پس از رشد بیت کوین با اعلام خبر CPI، فروشندگان بر روند بازار غالب شده و بازار سودهایی که در زمان خبر داده بود را از سرمایه گذاران پس گرفت.

ماهرخ شیرودی

زمان مطالعه :

1 دقیقه

روز گذشته بازار ارزهای دیجیتال روز پرنوسانی را پشت سر گذاشت. پس از انتشار داده‌های CPI که کمتر از میزان پیش‌بینی‌شده بود، ابتدا بیت کوین روند صعودی را در پیش گرفت اما نتوانست به رالی خود ادامه دهد.

شب گذشته قیمت بیت کوین به زیر ۲۷,۰۰۰ دلار سقوط کرد و جهش ابتدایی را پس از انتشار داده‌های CPI معکوس کرد.

خرید ارز دیجیتال

بر اساس داده‌های TradingView، بیت کوین قبل از سقوط به ۲۶,۷۷۷ دلار، تا ۲۸,۳۳۱ دلار در صرافی بایننس معامله شد. بزرگترین ارز دیجیتال بر اساس ارزش بازار در حال حاضر در حدود ۲۷,۴۰۰ دلار معامله می‌شود که بیش از ۰.۸ درصد در ۲۴ ساعت گذشته کاهش یافته است.

داده‌های Coinglass نشان می‌دهد معامله‌گران بخش فیوچرز، تقریباً در یک ساعت گذشته بیش از ۴۷ میلیون دلار در پوزیشن‌های لانگ بیت‌کوین لیکویید شده‌اند، در حالی که این میزان برای پوزیشن‌های شورت BTC کمی بیش از ۵5 میلیون دلار است. این نوع لانگ اسکوییزها معمولاً قیمت‌ها را پایین‌تر می‌آورند.

ریاد کری (Riyad Carey)، تحلیلگر تحقیقاتی در شرکت داده‌های رمزنگاری Kaiko، خاطرنشان کرد که هنوز نگرانی‌هایی در مورد نقدینگی پایین در بازارها وجود دارد، زیرا مجموع ۲ درصد عمق بازار BTC – معیاری برای ارزیابی شرایط نقدینگی- از زمان سقوط صرافی FTX در نوامبر گذشته بهبود نیافته است. وی در مصاحبه با CoinDesk گفت: این نشانه عدم نقدینگی است.

قیمت بیت کوین در ابتدا پس از گزارش شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) جهش یافت. داده‌های CPI نشان داد که تورم سالانه از ۵ درصد در ماه مارس به ۴.۹ درصد در آوریل کاهش یافته و کمتر از مقدار پیش‌بینی شده ۵ درصد بود. شاخص بهای مصرف‌کننده در ماه مارس ۰.۴٪ افزایش یافت که با انتظارات مطابقت داشت و بالاتر از ۰.۱٪ در ماه مارس بود.

اتر (ETH)، دومین ارز دیجیتال بزرگ از نظر ارزش بازار، از الگوی مشابهی پیروی کرد و پس از صعود تا ۱۸۸۷ دلار، ریزش تا ۱۷۹۰ دلار را تجربه کرد.

بازار سهام در روز چهارشنبه (ET) ارقام متفاوتی داشت، شاخص S&P 500 ۰.۱ درصدکاهش یافت، اما Nasdaq ۰.۵٪ صعود را تجربه کرد. شاخص داوجونز (DJIA) در این روز ۰.۶ درصد کاهش یافت.

لوکاس اوتومورو (Lucas Outumuro)، سرپرست تحقیقات شرکت تحلیلی بلاک چین IntoTheBlock، در مصاحبه با CoinDesk گفت: فروش گسترده همزمان با کاهش سهام بود، بنابراین می‌توان تا حدی دلیل آن را همبستگی بین این بازارها دانست.

از دیگر دلایل ریزش بیت کوین می‌توان به شایعه فروش بیت کوین‌های کیف پول منتسب به دولت آمریکا اشاره کرد. هر چند این شایعه تأیید نشد اما تأثیر آن بر ریزش کوتاه مدت بازار قابل ملاحظه بود.

2
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
فریدون
فریدون
10 ماه قبل

سلام فریدون هستم

شبنم رضا
مدیر
شبنم رضا
10 ماه قبل
پاسخ به  فریدون

سلام فریدون عزیز
در خدمتتون هستیم.

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (2)