0

0

رسیدن سختی استخراج بیت کوین به پایین‌ترین میزان سه ماه اخیر؛ افزایش سود ماینرها

سختی استخراج بیت کوین اخیرا به کمترین میزان در سه ماه اخیر رسیده و به همین دلیل سودآوری ماینینگ بیت کوین افزایش یافته است.

ماهرخ شیرودی

زمان مطالعه :

1 دقیقه

پس از تعدیل برنامه‌ریزی شده میزان سختی استخراج که منجر به تراز مثبت شد، ماینرهای بیت کوین سود بیشتری دریافت کرده‌اند. این اولین بار از ماه فوریه است که سختی استخراج کاهش یافته است. داده‌های اخیر Braiins نشان می‌دهد که قدرت محاسباتی بیت کوین در تاریخ ۲۰ تا ۲۸ آوریل بیش از ۴۵+ EH/s (اگزا هش بر ثانیه) کاهش را تجربه کرده است. با این حال، این روند کاهشی با افزایش سود ماینرها در هفته گذشته همراه شده است.

خرید ارز دیجیتال

به گزارش Mempool.space، با وجود بازیابی هش ریت به ۳۵۰ EH/s، باز هم این میزان برای جلوگیری از کاهش ۱.۴۵درصدی سختی استخراج کافی نبوده است. در حال حاضر، سطح سختی استخراج ۴۸ تریلیون است. این تغییر در سطح سختی بر سودآوری ماینرها تأثیر می‌گذارد، زیرا رقابت کمتر برای کسب پاداش به معنای افزایش درآمد برای ماینرهایی است که هنوز به شبکه متصل هستند.

ماینرهای بیت کوین با افزایش hashprice به سود می‌رسند

قدرت هش (هش ریت) بیت‌کوین از USD/TH/day ۰.۰۷۷ (USD/PH/day ۷۷) در ۲ می به USD/TH/day ۰.۰۸۸ (USD/PH/day ۸۸)، افزایش یافت. این افزایش ۱۱.۴۹ درصدی طی سه روز یک تحول مثبت برای ماینرهای بیت کوین است که نشان‌دهنده افزایش سودآوری برای کار آن‌هاست. قیمت هش (hashprice) یک معیار بسیار مهم برای محاسبه سودآوری یک عملیات استخراج است که نشان‌دهنده ارزش تخصیص یافته به یک واحد محاسباتی به دلار در هر تراهش (TH) یا پتاهش (PH) در روز است. در حالی که علت کاهش قابل توجه هش ریت در هفته گذشته نامشخص است، وضعیت فعلی شبکه، اتصال مجدد و سریع ماینرها را توجیه می‌کند.

اخیراً، علاقه‌مندی به توکن‌های BRC-20 افزایش یافته است که برای ساخت میم کوین‌ها استفاده می‌شوند. این امر منجر به ازدحام شبکه بیت‌کوین در روزهای انتشار میم کوین‌ها می‌شود. همانطور که اخیراً گزارش شده است، این موضوع می‌تواند یک عامل احتمالی در کاهش هش ریت باشد. در نتیجه این فعالیت زیاد در شبکه، اکنون ۱۲.۴ درصد از درآمد ماینرها را کارمزدها تشکیل می‌دهند.

افزایش کارمزد بیت کوین پس از رکورد جدید Ordinals

در پی افزایش علاقه به توکن‌هایی که می‌توانند از طریق Ordinals در بیت کوین ثبت شوند، ارزش کارمزد تراکنش‌های پرداخت شده توسط کاربران بیت کوین افزایش یافته است. در عرض یک روز، میانگین کارمزد تراکنش بیش از دو برابر شده است. طبق داده‌های Mempool.space، کارمزد تراکنش‌های فعلی از ۷۰ ساتوشی بر بایت (sat/vB) تا ۱۰۰ sat/vB متغیر است. این بدان معناست که یک تراکنش ۱۴۰ vB (به طور میانگین) برای تأیید در چند دقیقه اول به پرداخت تقریباً ۴ دلار نیاز دارد.

شایان توجه است که علاقه ناگهانی به توکن‌های ثبت‌شده از طریق Ordinals مسئول انباشت تراکنش‌هایی است که نیاز به تأیید دارند که منجر به افزایش متوسط کارمزدها می‌شود. به گفته مورچ (Murch)، توسعه‌دهنده بیت کوین، عمق ممپول علیرغم داشتن ۸ بلاک در ساعت، در شش ساعت گذشته به ۱۰۴ بلاک رسیده است. افزایش NFTهای Ordinals به موضوع بحث برانگیزی تبدیل شده است، زیرا برخی از ماکسیمالیست‌های بیت کوین این روند را عامل افزایش کارمزد تراکنش‌ها در ماه‌های اخیر می‌دانند.

خرید بیت کوین
0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)