0

2

چه کسی برای بیت کوین بهتر است: دسانتیس یا کندی جونیور؟

در رقابت ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا، دو نامزد یکی ران دسانتیس (Ron DeSantis)، فرماندار فلوریدا و دیگری رابرت اف کندی جونیور (Robert F. Kennedy) به‌عنوان حامیان اصلی ارزهای دیجیتال ظاهر شده‌اند. اما تنها یکی از این دو نفر می‌تواند اولین رئیس جمهور حامی بیت کوین (BTC) در این کشور شود. این رقبای انتخاباتی بیت کوین را در کانون توجهات سیاسی خود قرار داده‌اند و آن را به موضوعی از گفتمان ملی تبدیل کرده‌اند. اما کدام‌یک از آنها خدمات بهتری به جامعهٔ کریپتو ارائه خواهند داد؟

رئیس جمهور طرفدار بیت کوین
هستی تاری

زمان مطالعه :

1 دقیقه

دسانتیس: مدافع سرسخت بیت کوین

فرماندار ران دسانتیس به عنوان حامی پروپاقرص بیت کوین و منتقد ارزهای دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) ظاهر شده است. او پیرو ماهیت غیرمتمرکز بیت کوین است که به‌شدت با ماهیت متمرکز CBDCها در تضاد است.

دسانتیس به‌طورپیوسته سیاست‌های بیت کوین محور را در فلوریدا ترویج کرده است. در ماه مه ۲۰۲۱، او قانونی را امضا کرد که ارز مجازی را در اساسنامه ایالتی تعریف می‌کند و تصریح کرد که افراد می‌توانند بدون مجوز به معامله ارزهای دیجیتال بپردازند.

خرید ارز دیجیتال

تعهد او به حامی بودن فلوریدا در حوزه رمزارزها در سال ۲۰۲۲ منجر به پیشنهاد او به تخصیص بخشی از بودجه که شامل تأمین مالی بلاک چین برای آژانس های ایالتی می‌شد ، گسترش یافته است.

به نظر می‌رسد ارزهای دیجیتال یکی از ستون‌های اصلی برنامه انتخاباتی دسانتیس باشد. او از اهمیت شبکه‌های غیرمتمرکز ارزهای دیجیتال مانند بیت‌کوین دفاع می‌کند و مخالف کنترلی است که CBDC به دولت‌های فدرال می‌دهد.

کاندیداتوری دسانتیس، چشم‌انداز دولتی را به ما نشان می‌دهد که از ارز دیجیتال و ارزش‌های ذاتی آن یعنی تمرکززدایی و نگهداری شخصی دارایی استقبال می‌کند.

کندی جونیور: مدافع صریح کریپتو

در سمت دموکرات‌ها، رابرت اف کندی جونیور علیرغم اینکه شانس کمی برای برد در این انتخابات را دارد نیز به عنوان حامی سرسخت بیت کوین ظاهر شده است. او قرار است اولین حضور رسمی خود را به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری در رویداد سالانه بیت کوین میامی اعلام کند که بیانگر همسویی او با جامعه ارزهای دیجیتال است.

کندی جونیور از صنعت کریپتو در برابر تهدیدهای کاخ سفید و بحران بانکی دفاع کرده است. موقعیت او با نبرد جامعه کریپتو در برابر مقررات و کنترل از سوی نهادهای قدرتمند هماهنگ است.

اگرچه او ممکن است یک حامی واقعی باشد، اما برخی هشدار می‌دهند که شهرت بحث‌برانگیز او می‌تواند به طور بالقوه بازتاب خوبی در  جامعه کریپتو نداشته باشد و به آن آسیب برساند.

با وجود این نگرانی‌ها، حمایت کندی جونیور از بیت کوین واضح و علنی است. موضع او نشان‌دهنده اهمیت روزافزون ارز دیجیتال در حوزه سیاسی و نیاز به متحدان سیاسی برای دفاع از  این صنعت در برابر تهدیدات نظارتی است.

با این حال جامعه کریپتو در مورد پذیرش کامل کندی جونیور به عنوان نماینده‌اش، همچنان محتاط است.

رئیس جمهور بیت کوینی: دسانتیس در برابر کندی جونیور

انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ دو نامزد با دیدگاه‌های کاملاً متفاوت را دارد که از حامیان بیت کوین هستند. با وجود اختلافات سیاسی، دسانتیس و کندی جونیور هر دو به پتانسیل این رمزارز غیرمتمرکز اهمیت می‌دهند.

برنامه‌های سیاسی آن‌ها منعکس‌کننده تأثیر فزایندهٔ بیت‌کوین بر گفتمان ملی و آینده چشم‌انداز مالی است.

سیاست‌های بیت‌کوینی فرماندار دسانتیس و مخالفت وی با CBDCها، او را به یکی از مدعیان اصلی برای علاقه‌مندان ارزهای دیجیتال تبدیل کرده است. با این حال، حمایت رابرت اف کندی جونیور از این رمزارز کلیدی را نمی‌توان نادیده گرفت، حتی اگر شهرت بحث‌برانگیز او بر حمایتش از بیت کوین سایه بیندازد.

هرچه به زمان رقابت‌ ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ نزدیک‌تر می‌شویم، نقش بیت‌کوین و تأثیر آن بر برنامه‌های انتخاباتی نامزدها بدون شک واضح‌تر می‌شود.

بنابراین، جامعهٔ کریپتو و ملت آمریکا مشتاقانه در پی این هستند که ببینند مواضع کریپتویی این نامزدها تا قبل از انتخابات دستخوش چه تغییراتی می‌شود و کدام یک از آنها رئیس جمهوری می‌شود که حامی بیت کوین است.

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)