0

0

وضعیت حساس بیت کوین (BTC)؛ خرید یا فروش؟ مسئله این است!

پوریا دولت‌آبادی

زمان مطالعه :

1 دقیقه
فهرست عنوان ها

در میان نوسانات بازار کریپتو، پادشاه بازار ارز دیجیتال یعنی بیت کوین (BTC)، اصلاحی جزئی را تجربه کرد. به دنبال این اصلاح، بهای آن تا سطح حمایت ۲۱۵۰۰ دلاری کاهش یافت. با این حال، بسیاری از این موقعیت به عنوان عقب نشینی موقت برای بهبود قیمت و فتح سطوح بالاتر یاد می‌کنند.

حمایت مهم ۲۱۵۰۰ دلاری

با افزایش فشار بیت کوین و شکست حمایت ۲۱۵۰۰ دلاری، انتظار می‌رود که ارزش BTC سطوح پایین تری را به خود ببیند. با این حال با استناد بر اندیکاتور EMA در مقیاس ۲۰۰ روزه، می‌توان دریافت که این سطح از قدرت پشتیبانی نسبتا بالایی برخوردار است.

تحلیل قیمت بیت کوین

در زمان انتشار این خبر، میزان حجم معاملات روزانه بیت کوین به ۱۵.۳ میلیارد دلار می‌رسد. این موضوع در واقع به کاهش ۱۳ درصدی در مقایسه با روز گذشته اشاره دارد.

خرید ارز دیجیتال

برخلاف سال ۲۰۲۲ و ریزش‌های متعدد ارزهای دیجیتال، از آغاز ۲۰۲۳ تا کنون BTC و دیگر ارزهای بازار توانسته‌اند بخشی از زیان‌های گذشته خود را جبران کنند. به طوری که در دو ماه اخیر، ارزش هر واحد BTC بالغ بر ۴۴درصد افزایش یافته که افزایش قیمت قابل توجهی به حساب می‌آید.

البته که پس از صعود بیت کوین تا سطح ۲۳۸۰۰ دلار، BTC به یک چرخه اصلاحی دیگر وارد شد که با شکست حمایت ۲۲۵۰۰ دلار همراه بود. این شکست نشانه ورود به یک مرحله اصلاحی جدید در قیمت BTC بود. در حال حاضر، هر واحد بیت کوین تقریبا ۳۰۰ دلار بالاتر از حمایت آتی (۲۱۵۰۰ دلار) و در ناحیه ۲۱۸۰۰ دلار معامله می‌شود.

علی رغم اهمیت حمایت ۲۱۵۰۰ دلار، تحلیلگران اعتقاد دارند که حرکات آینده بیت کوین زمانی قابل حدس خواهند بود که قیمت BTC به محدوده ۲۲۵۰۰ دلار صعود کند. به طور کلی عبور از این مقاومت، زمینه ورود خریداران بیشتر و افزایش قیمت را فراهم می‌سازد.

همچنین پیشبینی می‌شود که پس از صعود به سطح مهم ۲۲۵۰۰ دلار، احساسات حاکم بر بازار دستخوش تغییراتی شوند و به جای خرید در کف، ناچار به فروش در سقف باشیم! خرید و فروش بیت کوین (BTC)

در چنین شرایطی، اصلاح تا نواحی ۲۰۳۳۵ تا ۲۱۵۰۰ دلار قابل پیشبینی خواهد بود.

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)