0

0

بیت کوین به زیر ۳۰ هزار دلار سقوط کرد!

بیت کوین بزرگترین ارز دیجیتال بازار کریپتوکارنسی با ۲.۶ درصد کاهش در شبانه‌روز گذشته در محدوده قیمتی ۲۹۵۰۰ دلار معامله شد. بر اساس داده‌های آنچینی، این رمزارز روز یکشنبه شروع به کاهش کرد و تا مرز ۲۹۲۹۲ دلار رسید و بعد اندکی بازیابی قیمت داشت.

کاهش قیمت بیت کوین
هستی تاری

زمان مطالعه :

1 دقیقه
فهرست عنوان ها

سرمایه‌گذاران با دلگرم شدن به داده‌های تورمی نسبتاً خوش‌بینانه در هفته گذشته، قیمت بیت کوین را برای اولین بار پس از ژوئن سال گذشته، به بیش از ۳۰ هزار دلار رساندند. جو دی‌پاسکوال (Joe DiPasquale,)، مدیر دارایی‌های رمزنگاری در  BitBull Capital، در ایمیلی به CoinDesk نوشت:

با این حال، افزایش قیمت از ۲۸۰۰۰ دلار تا حد زیادی ناآزموده بود. حتی با اینکه قیتمش از ۳۰۰۰۰ دلار عبور کرد، اما احتمالاً به دنبال حمایت در جهت نزولی بود و به طور بالقوه می‌خواسته قبل از یک مرحله صعودی دیگر تثبیت شود.

وی اضافه کرد:

اگرچه قیمت بیت کوین اخیراً به محدوده ۲۹۰۰۰ دلار رسیده است، اما بیشتر شاخص‌ها در تایم فریم ساعتی، مانند شاخص قدرت نسبی (RSI) و Stochastic RSI، به افزایش صعودی آن اشاره می‌کنند. چیزی که گاوها می‌خواهند ببینند یک جهش قوی از بین محدوده ۲۸۰۰۰ تا ۲۹۰۰۰ دلار و بازپس‌گیری ۳۰۰۰۰ دلار در روزهای آینده است.

 او همچنین خاطرنشان کرد که این احتمال نیز وجود دارد که قیمت BTC قبل از بازیابی به ۳۰ هزار دلار تا ۲۳۰۰۰ دلار کاهش یابد که در این حالت، «افزایش قیمت آن ممکن است زمان بیشتری ببرد.»

ارز دیجیتال

داده‌های Coinglass نشان داده معامله‌گرانی که روی تغییر قیمت‌ها شرط بسته بودند، از عصر یکشنبه بیش از ۳۲ میلیون دلار موقعیت خرید بیت‌ کوین را در مقابل حدود ۱ میلیون دلار موقعیت‌ فروش بیت‌ کوین نقد کرده‌اند. این نوع فشارهای خرید عمدتاً قیمت رمز ارزها را به محدوده‌های پایین‌تر می‌کشانند.

ریاض کری (Riyad Carey)، تحلیلگر تحقیقاتی در شرکت داده‌های رمزنگاری Kaiko، اظهار کرد که چند عامل اقتصاد کلان، از جمله جهش دلار آمریکا در روز دوشنبه و مجموعه‌ای از نتایج درآمد سه‌ماهه اول، ممکن است باعث این کاهش قیمت شده باشد. شاخص دلار آمریکا (DXY) و قیمت بیت کوین همبستگی منفی دارند که این همبستگی از ابتدای سال کاهش یافته است.

وضع دیگر بازارها

قیمت اتر (ETH) روز دوشنبه حدود ۲۰۸۴ دلار بود که ۰.۷ درصد نسبت به روز فبل خود کاهش داشت، اما رشدی که پس از ارتقای شانگهای داشته را حفظ کرده است. آلتکوین‌های دیگری مانند AVAX Avalanche بیش از ۷ درصد افزایش یافتند و در حدود ۲۰.۷ دلار معامله شدند. توکن صرافی غیرمتمرکز dYdX نیز با ۵ درصد افزایش به بیش از ۳ دلار رسید.

سهام مرتبط با ارزهای دیجیتال نیز پس از رشد قیمتی که در هفته گذشته داشتند، روز دوشنبه دچار کاهش قیمت شدند؛ سهام صرافی Coinbase (COIN) و شرکت استخراج بیت کوین Marathon Digital Holdings (MARA) بیش از ۳٪ ارزش خود را از دست دادند، و شرکت نرم افزار تجاری MicroStrategy (MSTR) که یکی از بزرگترین دارندگان BTC نیز است، با ۵٪ کاهش در طرف دیگر آنها قرار گرفت.

در حالی که سرمایه‌گذاران منتظر گزارش‌های درآمدی از تعدادی از بانک های بزرگ، از جمله بانک آمریکا و گلدمن ساکس بودند، بازارهای سهام در این سو درگیر وضعیت ناخوشایندی بودند و شاخص‌های S&P 500 و Nasdaq به ترتیب ۰.۱٪ و ۰.۲٪ افت کردند. میانگین صنعتی داوجونز (DJIA) نیز تقریباً ثابت بود.

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)