0

3

کاهش ارزش دلار در برابر بیت کوین طی ده سال گذشته!

ارزش دلار آمریکا در برابر بیتکوین (BTC) طی ده سال گذشته بیش از ۹۹.۵ درصد کاهش یافته است.

کاهش ارزش دلار در برابر بیتکوین
هستی تاری

زمان مطالعه :

1 دقیقه

فهرست

Created with Sketch.

طبق گزارش‌ها، دلار آمریکا (USD) برای مدتی طولانی یکی از قوی‌ترین ارزهای فیات در جهان بوده است. در دهه گذشته، دلار آمریکا از بین ۱۱۵ واحد پول ملی که ۱۷ واحد آن متعلق به کشورهای عضو G20 هستند، عملکرد بهتری داشت. این پول رایج و قانونی ایالات متحده از بیتکوین (BTC) نیز در همین بازه زمانی بسیار بهتر عمل می‌کرد.

داده‌های به دست آمده از نمودار قیمت BTC/USD در تریدینگ ویو نشان می‌دهد حتی ارز فیات یکی از ثروتمندترین کشورهای تمام دوران هم نتوانسته است ارزش خود را در برابر ارزهای دیجیتال پیشرو حفظ کند.

از ۳۰ سپتامبر ۲۰۱۳ تا همین دیروز که ۱۰ سال از آن می‌گذرد، دلار آمریکا ۹۹.۵۲٪ از ارزش خود را در برابر بیت کوین از دست داده است. این افت ارزش همچنین نشان‌دهنده افزایش قیمت ۲۲۰۰۰٪ بیت کوین در برابر دلار است.

شایان ذکر است، بانک مرکزی چین در اواخر سال ۲۰۱۳ اقدام به سرکوب بیت کوین کرد و موسسات مالی محلی را از انجام تراکنش‌های بیت کوین منع نمود. سال ۲۰۱۳ همچنین سالی بود که برخی از شاخص‌های معروف فعلی مانند کوین گیکو (CoinGecko) و کوین مارکت کپ (CoinMarketCap) نیز شروع به ردیابی قیمت ارزهای دیجیتال کردند.

خرید ارز دیجیتال

ارزش بیت کوین در برابر سایر ارزهای فیات

اگر بیت کوین توانست تقریباً کل قدرت خرید خود را طی ده سال گذشته نسبت به دلار ایالات متحده بالا ببرد، پس در مقایسه با سایر ارزهای فیات که ضررهای هنگفتی را در برابر دلار متحمل شده‌اند، بیتکوین انتخاب بهتری می‌توانست باشد.

چارلی بیللو (Charlie Bilello)، استراتژیست ارشد بازار در Creative Planning، نمودار به روز شده‌ای را در ۲۸ سپتامبر از ۱۱۵ ارز فیات به اشتراک گذاشت که ارزش خود را در برابر دلار آمریکا در بازه زمانی ده ساله از دست دادند.

منبع: فین بولد

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)