0

4

بیت‌کوین در انتظار منجی؛ بررسی رابطه ترامپ و قیمت بیت‌کوین

رابطه ترامپ و قیمت بیت‌کوین
آرزو رحمتی

زمان مطالعه :

1 دقیقه

فهرست

Created with Sketch.

فایننشال تایمز در تاریخ ۵ جولای، در رابطه با رابطه ترامپ و قیمت بیت‌کوین گزارش داد:

 بازگشت احتمالی دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا به کاخ سفید، باعث افزایش قابل توجهی در قیمت بیت کوین می‌شود.

به گفته FT، اخیرا عملکرد بیت‌کوین به دلیل فروش ماینرها و نظارت مقامات آمریکایی و آلمانی با ضعف مواجه شده است. بازپرداخت‌های پیش بینی شده از پرونده ورشکستگی صرافی Mt. Gox نیز به ریزش بیشتر بازار کمک کرد و بیت کوین برای اولین بار در چند ماه گذشته به زیر ۵۴/۰۰۰ دلار رسید.

اما تحلیلگران همچنان خوش‌بین هستند که پیروزی ترامپ به افزایش قیمت بیت کوین منجر شود. رهبران صنعت امیدوارند که دولت ترامپ، همراه با حضور قوی جمهوری‌خواهان در کنگره، محیط نظارتی مطلوب‌تری را برای ارزهای دیجیتال ایجاد کند.

رابطه ترامپ و قیمت بیت‌کوین

دونالد ترامپ اخیراً به عنوان یکی از حامیان برجسته صنعت کریپتو ظاهر شده است. او میزبان مدیران ماینینگ کریپتو در املاک خود بود و شروع به پذیرش کمپین‌های مشارکتی در دارایی‌های دیجیتال کرد. ترامپ در کمپین انتخاباتی خود، اظهارات مثبتی در رابطه با ارزهای دیجیتال داشته است. حتی شایعاتی وجود دارد که ترامپ بیت‌کوین را به عنوان دارایی ذخیره کشور می‌پذیرد.

تحلیلگران بازار می‌گویند که موضع ترامپ در حمایت از رمزارزها، می‌تواند جذابیت بیت‌کوین را به میزان قابل توجهی افزایش دهد و قیمت آن را به سطوح بی‌سابقه‌ای برساند. حتی برخی ناظران بازار پیش‌بینی می‌کنند که در صورت پیروزی ترامپ، بیت‌کوین می‌تواند تا روز انتخابات به ۱۰۰/۰۰۰ دلار برسد!

سناریوی احتمالی موفقیت ترامپ

سناریوی احتمالی موفقیت ترامپ تا حد زیادی به این بستگی دارد که بایدن رقیب ترامپ باشد. بر اساس نظرسنجی RealClearPolitics، ترامپ در حال حاضر ۵۵% شانس برنده شدن دارد در حالی که شانس بایدن ۱۶.۵% است. یعنی تا زمانی که بایدن در رقابت باقی بماند، علاقه‌مندان به بیت کوین احساس خوش‌بینی خواهند کرد. از سوی دیگر، اگر بایدن کناره‌گیری کند و نامزد جدید دارای برتری رقابتی در مقابل ترامپ باشد، این احساس متزلزل خواهد شد.

سناریوی احتمالی موفقیت ترامپ و قیمت بیت‌کوین، تا حد زیادی به این بستگی دارد که بایدن رقیب ترامپ باشد. بر اساس نظرسنجی RealClearPolitics، ترامپ در حال حاضر ۵۵% شانس برنده شدن دارد در حالی که شانس بایدن ۱۶.۵% است. یعنی تا زمانی که بایدن در رقابت باقی بماند، علاقه‌مندان به بیت کوین احساس خوش‌بینی خواهند کرد. از سوی دیگر، اگر بایدن کناره‌گیری کند و نامزد جدید دارای برتری رقابتی در مقابل ترامپ باشد، این احساس متزلزل خواهد شد.

در بازارهای شرط‌بندی، مانند پولی مارکت، بیش از ۱۱ میلیون دلار برای خروج بایدن از رقابت، شرط بندی شده است.

برای اطلاع از قیمت بیت کوین و خرید و فروش بیت کوین کلیک کنید.

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)