0

0

سلطه ادامه‌دار بیت کوین بر بازار کریپتو با دامیننسی که به بالای ۴۰٪ رسیده!

سلطه ادامه‌دار بیت کوین بر بازار کریپتو با دامیننسی که به بالای ۴۰٪ رسیده!
هستی تاری

زمان مطالعه :

1 دقیقه

در ۲۱ ژانویه (۱ بهمن) ۲۰۲۳، قیمت بیت کوین در ساعت ۵ صبح روز شنبه به وقت شرقی به بالاترین حد ۲۴ ساعته خود یعنی ۲۳۳۳۳ دلار در هر واحد رسید. ارزش کل بازار کریپتو پس از ۷.۲ درصد افزایش در برابر دلار آمریکا، اکنون به ۱.۰۵ تریلیون دلار می‌رسد. افزایش قیمت بیت کوین منجر به فراتر رفتن سطح تسلط این دارایی کریپتویی از منطقه ۴۰ درصدی در بین هزاران دارایی رمزنگاری شده است، زیرا ارزش بازار آن به ۴۴۳ میلیارد دلار رسیده است.

قیمت بیت کوین در ۲۱ ژانویه از منطقه ۲۳۰۰۰ دلاری جهش کرد و ارزش این رمز ارز بزرگ بازار کریپتو اکنون ۳۷.۲ درصد بیشتر از ۳۰ روز پیش است. این افزایش قیمت، سطح سلطه‌ی BTC در بازار را به بالای ۴۰ درصد رسانده است. با توجه به داده‌های کوین‌مارکت‌کپ (CMC)، دامیننس BTC در تاریخ ۲۱ ژانویه حدود ۴۲.۴٪ تخمین زده شده است.

ارز دیجیتال

دامیننس بیت کوین پس از هفته اول ژانویه به بالای ۴۰ درصد رسید. سایت coingecko در ۲۱ ژانویه تسلطی ۴۱.۱٪ را برای بیت کوین ثبت کرده است. منظور از دامیننس بیت کوین، ارزش بازار آن نسبت به ارزش کل بازار کریپتو است.

از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۷، سطح تسلط بیت کوین بر بازار بالای ۸۰٪ بود. اما پس از سقوط از این نقطه، دیگر به اوج خود بازنگشت. در حالی که این روزها دامیننس بیت کوین در حدود ۴۱ تا ۴۲ درصد است، معیارهای coingecko نشان می‌دهد که سطح تسلط دومین رمزارز برجسته بازار یعنی اتریوم نیز چیزی در ۱۸.۴ درصد است.

بر اساس داده‌های CMC، از ۱.۰۵ تریلیون دلار ارزش کل بازار کریپتو، ۱۹.۳٪ آن متعلق به اتریوم است. سایر رمز ارزهای مسلط بر بازار در ژانویه ۲۰۲۳، تتر (USDT) و بایننس کوین (BNB) هستند که به ترتیب دامیننسی ۶.۳۳ درصدی و حدوداً ۴.۵۷٪ دارند.

طبق آمار سایت کوین‌مارکت‌کپ در روز شنبه ساعت ۱۱:۳۰ صبح به وقت شرقی، دامیننس استیبل کوین USDC حدود ۴.۱۳٪ و برای XRP تقریباً ۱.۹۹٪ بوده است. مجموع دامیننس این شش کوین؛ BTC، ETH، USDT، BNB، USDC، و XRP، در ۲۱ ژانویه حدود ۷۸.۷۲ درصد تخمین زده شده است. آخرین باری که تسلط BTC به تنهایی در این حد بود، به شش ماه پیش در اواسط جولای ۲۰۲۲ برمی‌گردد.

خرید بیت کوین
0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)