0

1

خرید ۱ میلیون دلاری نهنگ “Bored Ape” از مجموعه “DeGods”

کلسکیونری ۶۹ NFT از مجموعه «DeGods» را روی شبکه سولانا و از طریق پلتفرم «Magic Eden» خریداری کرده است تا آن‌ها را به شبکه اتریوم بریج کند.

امیرحسام محمدی

زمان مطالعه :

1 دقیقه

مجموعه DeGods به سلطه کاملی بر شبکه سولانا رسیده و بیش از هر کالکشن دیگری روی این بلاک چین، حجم معاملاتی داشته است. این مجموعه حالا قصد دارد به شبکه اتریوم نقل مکان کند و به نظر می‌رسد یک سرمایه‌گذار خیلی به این کالکشن علاقه‌مند است!

“Pokeee” که یک تریدر NFT است، روز دوشنبه ۶۹ ان‌اف‌تی از مجموعه DeGods را به ارزش ۱ میلیون دلار خرید. این شخص همچنین صاحب کیف‌پول اتریومی Pokeee.eth است و سه NFT از مجموعه بورد ایپ (BAYC) را در آن نگهداری می‌کند. Pokeee از طریق پلتفرم Magic Eden و ابزار کاربردی‌اش به نام “Sweep the Floor” این خرید را انجام داده است. این قابلیت که به معنای “جارو کردن کف زمین” است، به کاربر اجازه می‌دهد تعداد دلخواهی از یک کالکشن را خریداری کند. خریداران با این آپشن به نوعی آثار هر مجموعه‌ای را که بخواهند “جارو” می‌کنند و NFTها را در “کف” قیمت خریداری می‌کنند!

این گزینه می‌تواند خیلی کاربردی باشد؛ چون ترجیح بعضی تریدرها این است که به جای انتخاب باارزش‌ترین NFTهای یک مجموعه، تعداد بالایی از ارزان‌ترینِ آن‌ها را بخرند تا با پیشرفت و رشد مجموعه، سرمایه آن‌ها هم رشد کند. البته باید اشاره کرد که قابلیت خرید حجیم Magic Eden، یک مشکل کوچک برای Pokeee ایجاد می‌کرد. آن هم این بود که این پلتفرم تنها خرید ۵۰ ان‌اف‌تی را به‌صورت همزمان را به کاربران ارائه می‌داد. با این حال وقتی Magic Eden از نیت Pokeee باخبر شد، زیرساخت خود را برای این معامله ارتقا داد.

Pokeee در ۱۳ ژانویه (۲۳ دی) در توییتی اعلام کرد اگر توییتش ۱۰۰۰ لایک بگیرد، این خرید را انجام خواهد داد. خرید این 69 ان‌اف‌تی به گفته خودش برای “کمک به انتقال پروژه به اتریوم” بوده. این توییت در زمان انتشار خبری که مطالعه می‌کنید، حدود ۳۰۰۰ لایک گرفته است. در نهایت و ۳ روز بعد یعنی در ۱۶ ژانویه (۲۶ دی)، معامله حدودا ۹۰۰۰۰۰ دلاری این تریدر به انجام رسید.

توییت Pokeee و اعلام شرط او برای خرید این 69 ان اف تی

هدف من از این سرمایه‌گذاری، تسهیل بریج این کالکشن به شبکه اتریوم بوده است.  قبلا به دلیل مشکلاتی که در شبکه سولانا داشت، نمی‌توانستم سبد مالی‌ام را بیش از این به خرید سولانا اختصاص بدهم. در گذشته تنها با NFTهای اقتصادی‌تر و پروژه‌هایی که به تازگی مینت شده بودند خودم را سرگرم می‌کردم.

Pokeee

درباره پروژه DeGods چه می‌دانیم؟

DeGods تا به امروز و با استناد بر اطلاعات “CryptoSlam” حدود ۱۳۵ میلیون دلار حجم معاملاتی دارد. هرچند اگر بخواهیم فروش دلاری را ملاک قرار دهیم، این پروژه از کالکشن‌هایی مثل “Solana Monkey Business” و “Degenerate Ape Academy” فروش کمتری داشته است. اما بررسی حجم معاملاتی بر اساس تعداد توکن‌های SOL نتیجه متفاوتی را نشان می‌دهد. حجم معاملاتی DeGods حدود ۳.۷ میلیون واحد SOL بوده و بر این اساس بالاتر از همه کالکشن‌های سولانا قرار می‌گیرد.

این پروژه اواخر ۲۰۲۱ لانچ شد اما در ۲۰۲۲ ارزش و اهمیت آن به شکل قابل‌توجهی رشد پیدا کرد. دلیلش هم حرکت جدید توسعه‌دهنده‌ DeGods یعنی “DeLabs” با مدیریت شخصی به نام «Frank» بود. این فرد یک توکن پاداشی به‌وجود آورد، آرت‌وورک‌های جدیدی ساخت و پروژه موفق بعدی خودش یعنی «y00ts» را لانچ کرد.

اواخر دسامبر DeLabs اعلام کرد که DeGods به اتریوم و y00ts به «پالیگان» منتقل خواهند شد. این استودیو برنامه دارد تا هر دوی این انتقال‌ها را در سه ماهه اول سال ۲۰۲۳ عملی کند. بعدها هم مشخص شد که DeLabs برای انتقال y00ts، پاداش ۳ میلیون دلاری از شبکه پالیگان دریافت کرده است.

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)