0

0

سقوط سهام تسلا؛ ایلان ماسک ۳.۹۵ میلیارد دلار از سهام‌های تسلا را به فروش رساند

اسناد کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) نشان می‌دهند که ایلان ماسک ۱۹.۵ میلیون تعداد از سهام های تسلا را به ارزش بیش از ۳.۹۶ میلیارد دلار به فروش رسانده است. این موضوع چگونه دارایی‌های کریپتویی تسلا را تحت تاثیر قرار خواهد داد؟

سقوط سهام تسلا؛ ایلان ماسک ۳.۹۵ میلیارد دلار از سهام‌های تسلا را به فروش رساند
امیرحسام محمدی

زمان مطالعه :

1 دقیقه

بنیان‌گذار و مدیرعامل تسلا، ایلان ماسک، ۱۹.۵ میلیون برگه سهام تسلا را به فروش رسانده است. اسناد کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) نشان‌ می‌دهند که ماسک بیش از ۳.۹۵ میلیارد دلار سهام را به فروش رسانده است. تا کنون ماسک دلیل این فروش را توضیح نداده است. با این حال سهام تسلا همچنان در حال دست و پا زدن است. در ۲۴ ساعت گذشته قیمت آن ۲.۹۳٪ کاهش داشت و در ساعات بعدی هم ۰.۶۸٪ افت کرد.

چرا ایلان ماسک در حال فروش سهام‌های تسلا است؟

ایلان ماسک هم‌اکنون در حال مدیریت انتقال قدرت خود به شکلی ملایم به توییتری است که به تازگی آن را تصاحب کرده؛ ماسک در ابتدا پیشنهاد ۴۴ میلیارد دلاری را برای خرید توییتر ارائه داد؛ که برابر بود با ۵۴.۲۰ دلار برای هر سهم. هرچند که ماسک با این ادعا که توییتر درباره مشکلات ربات‌های خود گزارش درستی ارائه نداده است، از معامله خارج شد. توییتر هم از ماسک شکایت کرد تا او را مجبور کند که این شرکت را به همان قیمت اولیه بخرد.
آخرین باری که ماسک سهام‌های تسلای خودش را به فروش رساند، درگیر یک جنگ حقوقی با توییتر بود.
او به فالوورانش اطلاع داد که فروش سهام‌های تسلا، آماده شدن برای یک سناریو اورژانسی بود، که مبادا توییتر او را مجبور به انجام و بستن معامله بکند. او همچنین بیان کرد که تا مدتی طولانی، سهام‌های خود را به فروش نخواهد رساند.
پس از آن، ماسک به هیئت مدیره توییتر اطلاع داد که توییتر را با قیمت واقعی‌اش تصاحب خواهد کرد. او مدیر ارشد اجرایی (CEO)، مدیر ارشد مالی (CFO) و بسیاری از مدیران ارشد دیگر را همراه با هیئت مدیره توییتر اخراج کرد.
هرچند، با وجود بالاترین مقدار استفاده از توییتر در کل تاریخ پس از تصاحب ماسک، این شرکت احتمالا در مضیقه مالی است. چندین شرکت مهم مثل هواپیمایی آمریکا، فایزر (تولید واکسن) و آئودی، تبلیغات خود را از روی این پلتفرم خارج کردند.
ماسک پس از تصاحب توییتر، تغییر مهمی در لحن خود به منظور “تعدیل محتوا” ایجاد کرد. وی بارها تاکید کرد این شرکت هیچ تغییری در سیاست‌های تعدیلی‌اش ایجاد نکرده است. رکود اقتصاد کلان هم می‌تواند دلیلی برای فروش سهام‌های تسلا باشد.

خرید و فروش رمز ارزها

آیا این اتفاق روی دارایی‌های کریپتویی تأثیرگذار خواهد بود؟

به دلیل عدم اطمینان اقتصادی، تسلا بسیاری از دارایی‌های بیت‌کوین (BTC) خود را به‌صورت نقدی به فروش رساند. ماسک و تسلا، هر دو مقدار قابل توجهی کریپتو هولد کرده‌اند. با فروش سهام‌های تسلای ماسک، اینکه آیا او دارایی‌های کریپتویی خود را به فروش می‌رساند یا خیر، به مسئله مهمی تبدیل خواهد شد.

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)