0

0

آرمسترانگ بخشی از سهام‌ کوین‌بیس (Coinbase) را به فروش رساند

برایان آرمسترانگ (Brian Armstrong) به‌تازگی قسمتی از سهام‌ کوین‌بیس را به فروش رسانده است. وی با فروش ۲۹.۷۳۲ سهم، مجموعاً مبلغی بیش از ۱.۶ میلیارد دلار عاید این شرکت کرده است.

آرمسترانگ بخشی از سهام کوین بیس را به فروش رساند
امیرحسام محمدی

زمان مطالعه :

1 دقیقه

این فروش تنها کمی پس از موج تعدیل نیروها در کوین‌ بیس رخ داد

با تراژدی تازه FTX که امیدها را برای پایان زمستان کریپتویی کنونی از بین برد، کوین ‌بیس یکی از شرکت‌هایی بود که اعلام کرد هیچ صدمه‌ای از سقوط FTX ندیده‌است.

اگرچه برایان آرمسترانگ، مدیرعامل کوین بیس به کاربران اطمینان داد که این صرافی به چنین سرنوشتی دچار نخواهد شد، اما شرایط این پلتفرم آن‌قدر‌ها هم خوب به نظر نمی‌رسد.

دومین موج تعدیل نیروی امسال

پس از کاهش ۱۸ درصدی تعداد کارکنان کوین بیس در همین سال، با استناد بر مدیر ارشد مالی (CFO) این صرافی، آلِسیا هاس (Alesia Haas)، به‌تازگی ۶۰ کارمند دیگر در نتیجه شرایط فعلی تعدیل شده‌اند. تمام این‌ها در حالی‌ست که امکان دارد این‎‌ها آخرین دور تعدیل نیروها نباشند.

اگر ببینیم قرار است کاهش درآمدها ادامه داشته باشند، و بدانیم که این کاهش بیشتر از چیزی باشد که برای آن برنامه‌ریزی کرده‌ایم، باید در آینده اقدامات بیشتری برای کاهش هزینه‌ها انجام دهیم.

تعدیل نیروهای کوین بیس به‌هیچ‌وجه تنها مورد مشابه در بازار نبوده است؛ با وجود شرایط نامساعد مارکت، بسیاری از پلتفرم‌های کریپتویی برای کاهش هزینه‌ها و ادامه فعالیت‌های خود چنین اقدامی کرده‌اند.

هرچند، فروش دارایی‌های شرکت توسط مدیرعامل آن می‌تواند نشان‌دهنده این باشد که شرایط اقتصادی کوین بیس رو به وخامت است، خصوصاً با توجه به قیمتی که دارایی‌ها به فروش رسیده‌اند.

دارایی‌ها با یک‌ششمِ بالاترین قیمت سالانه خود به فروش رسیدند

فروش اخیر ۲۹.۷۳۲ سهم توسط برایان آرمسترانگ مجموعاً ۱.۶۲۵.۱۵۱.۱۲ دلار برای شرکت به همراه داشت. میانگین قیمت هر سهم در رشته ۱۳ تراکنش سهام کوین بیس (COIN)، ۵۴.۶۶ دلار بوده است. پایین‌ترین قیمت در فروش دسته کوچک‌تر ۳۰۰ سهامی دیده شد که ۴۶.۷۰ دلار به ازای هر سهم بود.

هرچند که قیمت‌های بیان‌شده به‌هیچ‌وجه پایین نیستند، اما در مقایسه با ارزش سهام کوین بیس در اوایل همین سال، ارزش پایین‌تری دارند.

در بالاترین نقطه قیمتی سال ۲۰۲۲، یک سهام کوین بیس ۳۴۸.۴۹ دلار ارزش داشت؛ رقمی۶ برابر بالاتر از قیمت میانگین کنونی در فروش عمده اخیر. اگر این فروش در نقطه اوج COIN رخ می‌داد، مجموع آن بیش از ۱۰.۳۶ میلیون دلار می‌بود. اگر تنها به اطلاعات تازه بیشتری توجه کنیم، باز هم شرایط خیلی بهتر به نظر نمی‌رسد.

قیمت میانگین حرکتی (Moving Average) ۵۰ روز گذشته COIN،ء۶۶.۵۰ دلار است؛ بدین معنی که فروش اخیر در قیمتی حدوداً ۲۰٪ پایین‌تر از قیمت میانه سهام در ۲ ماه گذشته رخ داده است.

در نهایت باید اشاره کرد که این فروش سهام از طرفی هم نشان‌دهنده افزایش علاقه سرمایه‌گذاران نسبت به کوین بیس است؛ خصوصاً از آن‌جایی که تا کنون بسیار خوب زمستان کریپتویی را مدیریت و از آن عبور کرده‌اند. با این حال از آن‌جایی که به نظر می‌رسد بازار خرسی برای مدتی ادامه خواهد داشت، پلتفرم‌های کریپتویی احتمالاً باید مسیر پر پیچ‌وخمی را طی کرده تا بقای خود را حفظ کنند.

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)