0

0

اژدها (به دنیای وب ۳) وارد می‌شود!

قرار است بروس لی از طریق یک کالکشن اوپن ادیشن (Open Edition، مجموعه‌ای که NFTهای یکسانی دارد و صرفا نسخه‌های متفاوتی از یک عکس یا اثر هنری روی بلاک‌چین مینت می‌شود) وارد دنیای وب ۳ شود. استاد هنرهای رزمی برای تولید این کالکشن، با پلتفرم «شیبویا Shibuya» همکاری کرده است.

اژدها (به دنیای وب ۳) وارد می‌شود!
امیرحسام محمدی

زمان مطالعه :

1 دقیقه
فهرست عنوان ها

نام این ان اف تی، «House of Lee: Genesis» یا «پیدایش خاندان لی» است که در آن پرتره‌ای از بروس‌ لی دیده می‌شود. این تصویر توسط آرتیست هنرهای دیجیتال، «pplpleasr»، و «شانون لی Shannon Lee» دختر بروس لی طراحی و تولید شده است. تیم شیبویا این NFT را با قیمت ۰.۰۰۸ اتریوم (معادل ۱۵ دلار) به فروش می‌رساند. طرفداران این مجموعه مهلتی دو روزه برای مینت‌کردن داشتند و در این مدت ۴۸٬۶۹۱ نسخه از آن مینت شد. عددی که باعث شد ارزش کلی این مجموعه به چیزی حدود ۳۹۰ اتریوم برسد!

خرید ارز دیجیتال

شیبویا تیزری سیاه و سفید برای عرضه این کالکشن تولید کرد که در آن بروس لی داشت مصاحبه‌ای انجام می‌داد. در این ویدئو بروس لی خودش را معرفی می‌کند و ناگهان تصویر او حالت انیمه‌ای پیدا می‌کند. این پیش نمایش از زمان انتشار در روز دوشنبه هفته گذشته، ۵۰٬۰۰۰ بازدید داشته است!

شیبویا اعلام کرده که این مجموعه یک بلیت عضویت برای پروژه «پیدایش خاندان لی» است. با اینکه همچنان جزئیات این پروژه نامعلوم است، اما خریداران آن امیدوارند تا از طریق این مجموعه، پای میراث بروس‌لی به دنیای وب ۳ هم باز شود.

شیبویا چیست؟

شیبویا یک پلتفرم استریم است که برخلاف دیگر بسترها در این حوزه، از تکنولوژی بلاک‌چین برای درآمدزایی کاربرانش استفاده می‌کند.

شیبویا در وبسایت خود می‌گوید:

ما به راه‌حلی برای تولیدکنندگان محتوا دست پیدا کردیم که بتوانند از طریق آن فیلم‌ها و ویدئوهای کوتاه‌شان را به درآمد برسانند. کامیونیتی خود را بسازند و با دنبال‌کنندگان‌شان تعامل داشته باشند. دنبال‌کننده‌ها هم می‌توانند از فیلم‌های مورد علاقه خود حمایت مالی کنند، در پروسه تولید آن‌ها شریک شوند و به کامیونیتی ویدئوهایی که دوست دارند بپیوندند.

شرکت‌های سرمایه‌گذاری بزرگی «Andreessen Horowitz» و «Variant» از حامیان مالی اصلی این پروژه هستند. نام‌های بزرگ دیگری هم مثل «کوین دورانت Kevin Durant» (بسکتبالیست) و «پاریس هیلتون Paris Hilton» (سلبریتی) از این پروژه حمایت می‌کنند. از زمان لانچ این پروژه، شیبویا توانسته مبلغ ۱.۷ میلیون دلار کمک‌هزینه مالی جمع‌آوری کند.

با ساخت پروژه «پیدایش خاندان لی»، شیبویا قصد دارد در مسیر پر پیچ و خمی که برای آن برنامه‌ریزی کرده، قدم بردارد:

“تغییر چگونگی تولید، مالکیت و عرضه محتوا”.

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)