0

0

توصیه بوترین: بر تکنولوژی شبکه‌ها تمرکز کنید نه تغییر قیمت آنها

یکی از بنیانگذاران اتریوم به سرمایه‌گذاران ناامید بازار کریپتوکارنسی توصیه کرده است که از تماشای قیمت دوری کنند و به‌جای آن تمرکز خود را بر فناوری پشتیبانی‌کننده از هر اکوسیستم معطوف کنند.

توصیه بوترین: تمرکز خود را به‌جای تغییرات قیمت روی تکنولوژی بگذارید
میلاد قربانی

زمان مطالعه :

1 دقیقه

ویتالیک بوترین (Vitalik Buterin) توصیه‌های عاقلانه‌ای را برای معامله‌گرانی که در بازار خرسی کریپتو احساس سرخوردگی می‌کنند، به اشتراک گذاشته است. او این نکات را در پاسخ به یک پست توییتری منتشرشده توسط سرمایه‌گذار رمزارز، کوین مامبا (CoinMamba) در تاریخ ۳ دسامبر (۱۲ آذر) عنوان کرد. CoinMamba در این پست به بیان احساسات خود نسبت به بازار دارایی‌های دیجیتال پرداخته است که تقریباً با فضای عمومی این صنعت نیز همخوانی دارد:

بعد از ۹ سال فعالیت در کریپتو، من تا حدودی خسته شده‌ام. من می‌خواهم از این مرحله از زندگی خود عبور کرده و کاری متفاوت با آن انجام دهم. خسته از این همه کلاهبردار و متقلب و …

صنعت کریپتو از زمان فروپاشی صرافی FTX و سرایت آن به کل بازار دارایی‌های دیجیتال همچنان با اخبار ناخوشایند بمباران شده است، به‌نحوی که به نظر می‌رسد این چالش‌ها اخیراً دامن صرافی رمزارز BlockFi را نیز که گرفته باشد. Ankr به عنوان یک پروتکل مالی غیرمتمرکز (DeFi) مبتنی بر زنجیره BNB نیز اخیراً تأیید کرده که در ۱ دسامبر (۱۰ آذر) مورد سوء‌استفاده چند میلیون دلاری قرار گرفته است.

بر اساس آمار شرکت امنیتی بلاک چین PeckShield و حتی با در نظر نگرفتن حمله اخیر به پروتکل Ankr، هکرها تا کنون مسئول سرقت بیش از ۲.۹۸ میلیارد دلار دارایی دیجیتال در سال ۲۰۲۲ بودند. بخش بزرگی از این وجوه مسروقه مربوط به سوءاستفاده‌های صورت‌گرفته از پل رونین بوده است که منجر به سرقت ۶۲۵ میلیون دلار از دارایی‌های رمزنگاری‌شده در ماه مارس امسال شد.

با این حال به عنوان راهی برای مقابله با همه این اتفاقات منفی، بوترین پیشنهاد می‌کند که از محافل تجارت و سرمایه‌گذاری دوری کنید و به‌جای آن بر اکوسیستم‌های مبتنی بر فناوری و برنامه‌های کاربردی تمرکز کنید.

وی در این باره گفت:

من توصیه می‌کنم از محافل تجاری و سرمایه‌گذاری فاصله بگیرید و به اکوسیستم‌های فناوری و برنامه محور نزدیک‌تر شوید.

او در ادامه صحبت‌هایش افزود:

درباره ZK-SNARKها بیاموزید، از جلسه‌های مربوط به این صنعت در آمریکای لاتین بازدید کنید، به نکات عنوان‌شده در میتینگ‌های All Core Devs گوش دهید و یادداشت‌‌برداری کنید و آنها را آنقدر بخوانید تا زمانی که تمام شماره‌های EIP  (پروپوزال‌های بهبود شبکه اتریوم ) را به خاطر بسپارید.

آنتونی ساسانو (Anthony Sassano) یکی از Bullهای Ether و مجری برنامه The Daily Gwei موافقت خود را با نظر بوترین اعلام کرد. او گفت که بازار نزولی زمان عالی برای دور شدن از تماشای بازار و کسب اطلاعات بیشتر در مورد فناوری‌های موجود در آن است:

اکنون سیگنال‌های مفید بسیار بیشتر از نویز‌ها (به ویژه در اکوسیستم اتریوم) هستند و به هر حال جنبه فناوری بازار بسیار هیجان‌انگیزتر از خود آن است.

اتریوم با تکمیل فرآیند ادغام مورد انتظار خود در ۱۵ سپتامبر (۲۴ شهریور) که به موجب آن از الگوریتم اجماع اثبات کار (PoW) به سمت اجماع اثبات سهام (PoS) حرکت کرد، به سرمایه‌گذاران فعال در بازار دارایی‌های دیجیتال فرصت زیادی برای تمرکز روی شبکه خود را داد. بوترین بعداً نقاط عطف مهم دیگری را به نقشه راه فنی اتریوم اضافه کرد که هدف همه آن‌ها بهبود مقاومت این شبکه در برابر سانسور و تمرکززدایی بود. وی در پست اخیر خود در توییتر گفت:

در حال حاضر حضور در بازار به منظور ارتقاء و دنبال کردن فناوری‌های جدید نسبت به اینکه فقط به بررسی تغییرات قیمت‌ها بپردازیم، می‌تواند یک تغییر نگرش مهم و مثبت باشد.

در ماه نوامبر امسال  بوترین به بلومبرگ گفت که فروپاشی صرافی رمزارز FTX درس‌هایی برای کل اکوسیستم کریپتو به همراه داشته است. او سقوط FTX را یک تراژدی بزرگ نامید، اما همچنین خاطرنشان کرد که مشکل اصلی در فناوری پشتیبان اکوسیستم‌ها نیست و در واقع اشخاص مقصر واقعی هستند. وی افزود با وجود این اتفاقات، ثبات موجود در دفاتر کل و فناوری نیروبخش به اقتصاد دارایی‌های دیجیتال به هیچ عنوان متزلزل و مورد تردید قرار نخواهد گرفت.

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)