0

2

ربات دستیار صرافی Bybit مبتنی بر هوش مصنوعی ChatGPT

صرافی متمرکز ارزهای دیجیتال «بای‌بیت Bybit» به تازگی “ربات تریدر دستیار” با استفاده هوش مصنوعی طراحی کرده است. این ربات می‌تواند با آنالیز اطلاعات مارکت و بررسی وضعیت آن، به کاربران چشم‌انداز مناسبی برای تصمیم‌گیری و فعالیت در بازار بدهد.

ربات دستیار صرافی Bybit مبتنی بر هوش مصنوعی ChatGPT
امیرحسام محمدی

زمان مطالعه :

1 دقیقه

فهرست

Created with Sketch.

صرافی رمزاری «بای‌بیت Bybit» که در کشور امارات و دوبی مستقر است، رباتی را با استفاده از هوش مصنوعی (AI) توسعه داده. این ربات از هوش مصنوعی استفاده می‌کند تا به تریدرها کمک کند و به سوالات فنی آن‌ها در حوزه ترید پاسخ بدهد.

ربات «TradeGPT» به نوعی تلفیقی از دو ابزار مهم است. این ربات با تکیه بر مدل زبانی بزرگ (LLM) هوش مصنوعی ChatGPT و همچنین ابزار «ToolsGPT» صرافی بای‌بیت کار می‌کند. ابزار ToolsGPT توسط خود صرافی Bybit توسعه داده شده که برای بررسی بازار و پاسخ به سوالات کاربران طراحی شده است.

بای‌بیت ToolsGPT را در ژوئن ۲۰۲۳ راه انداخت که آن‌ هم از مدل زبانی بزرگ ChatGPT استفاده می‌کند. این ابزار با استفاده از یادگیری ماشین (Machine Learning) و هوش مصنوعی، تحلیل تکنیکال و پیش‌بینی انجام می‌دهد. با این حال بای‌بیت اولین صرافی‌ای نیست که از امکانات گسترده ChatGPT برای راحتی کاربرانش استفاده می‌کند.

صرافی «Crypto.com» هم در مه ۲۰۲۳ دستیار مبتنی بر ChatGPT خود را به نام «Amy» راه‌اندازی کرد. بایننس هم ربات چت مبتنی بر ChatGPT را در قسمت «Binance Academy» فعال کرد تا کاربران با سوال و جواب از آن، دنیای وب ۳ را بیشتر بشناسند.

صرافی OKX هم با بهره‌گیری از هوش مصنوعی «EndoTech»، ابزاری برای سنجش نوسان بازار و ارائه فرصت‌های معاملاتی طراحی کرده است. شرکت «Solana Labs» هم با استفاده از ChatGPT، ابزاری ساخته که می‌تواند موجودی والت‌ها را بررسی کند. این ابزار همچنین قادر است روی شبکه سولانا انتقال توکن و NFT انجام بدهد.

هوش مصنوعی در حال حاضر نقش یک کاتالیزور و تسهیل‌کننده را در دنیای ارزهای دیجیتال ایفا می‌کند. برای مثال «TinyTap» پلتفرمی‌ست که با بهره‌گیری از AI، بازی‌های آموزشی و NFT طراحی می‌کند. این کار را هم با دستوراتی که کاربران به آن می‌دهند، انجام می‌دهد.

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)