0

0

با افزایش حجم معاملات کاردانو، این شبکه به سومین پروتکل بزرگ NFT تبدیل شد و بیش از ۴۰ درصد رشد را تجربه کرد

حجم معاملات بازار NFT کاردانو (Cardano) در این سه ماهه ۴۰ درصد افزایش یافته و درست پشت سر شبکه‌های اتریوم (Ethereum) و سولانا (Solana) قرار گرفته است.

با افزایش حجم معاملات کاردانو، این شبکه به سومین پروتکل بزرگ NFT تبدیل شد و بیش از ۴۰ درصد رشد را تجربه کرد
میلاد قربانی

زمان مطالعه :

1 دقیقه

با وجود رکود عمومی بازار توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) در سال ۲۰۲۱ و حتی ۲۰۲۲، فضای NFT کاردانو به سرعت در حال گسترش است. در واقع کاردانو در نتیجه افزایش حجم معاملات NFT  خود به سومین پروتکل بزرگ NFT تبدیل شده است و درست پشت سر اتریوم (Ethereum) و سولانا (Solana) به عنوان دو غول این بازار قرار گرفته‌ است.

کاردانو (Cardano) یکی از پیشرفته‌ترین اکوسیستم‌های بازار کریپتو است. علیرغم گسترش FUDها در اطراف این شبکه، این پروتکل همچنان در بحبوحه رکود کریپتو اخبار مثبتی از خود منتشر می‌کند. بر اساس آمار نظرسنجی شرکت DappRadar، کاردانو سومین پروتکل بزرگ NFT از نظر حجم معاملات در این سه ماهه اخیر شده است.

در متن این گزارش آمده است که:

کاردانو در حال حاضر یکی از سه بلاک چین برتر از نظر حجم معاملات NFT است.

عملکرد کلی ضعیف NFTهای بازار کریپتوکارنسی

اخیراً بازار NFT یا همان «بازار هنر دیجیتال و کلکسیون‌های ثبت‌شده بر روی بلاک چین» کاهش شدیدی را در حجم معاملات خود نشان داده است. از بالاترین رکورد آن در ژانویه امسال و با تجربه کردن کاهش ۹۷ درصدی اکنون ارزش این بازار به مقدار بسیار ناچیز ۴۶۶ میلیون دلار رسیده است. Opensea بزرگ‌ترین پلتفرم معاملاتی NFT از نظر حجم، نسبت به دو ماه قبل خود، ۷۵ درصد کاهش فروش داشته است.

بر اساس بیانیه خبرگزاری بلومبرگ، با سختگیرانه‌ شدن هرچه بیشتر سیاست پولی، دارایی‌های سفته‌بازی از جریان‌های سرمایه‌گذاری محروم می‌شوند که این خود به نابودی بیش از ۲ تریلیون دلاری که در بخش ارزهای دیجیتال است، کمک می‌کند و همین موضوع باعث کاهش شور و اشتیاق سرمایه‌گذاران نسبت به بازار NFT نیز خواهد شد.

ظهور کاردانو در بازار NFT

با وجود ۱۹۱ میلیون دلار حجم داد و ستد NFT در ۳۰ روز گذشته، کاردانو اکنون سومین پروتکل بزرگ NFT پس از سولانا و اتریوم است. ردیاب بازار ان اف تی  OpenCNFT نیز به‌وضوح این افزایش مبادله را در ۲۴ گذشته نشان می‌دهد.

کف قیمت ۱۰ هزار ADA توسط جامعه The Ape به عنوان بزرگترین پروژه NFT شبکه کاردانو از نظر سهم جمع آوری با حجم ۲۴ ساعته، به دست آمد. بیشترین تراکنش‌ها در شبکه کاردانو از ماه مه امسال رخ داده است که در مجموع ۸۲،۸۸۰ تراکنش بوده است. با این ارقام، بلاک چین این شبکه ماه به ماه رشد ۷۵ درصدی را تجربه کرده است.

به خاطر به‌روزرسانی هارد فورک (Hard Fork) شبکه کاردانو (Vasil Update) که در ۲۲ سپتامبر و پس از یک سری تاخیرها به صورت آنلاین منتشر شد، ظرفیت عملیاتی این شبکه ۲ برابر شد، که این موضوع خود یکی از دلایل عمده افزایش تراکنش‌ها است. این به‌روزرسانی باعث انتشار زبان قرارداد هوشمند شبکه کاردانو با نام Plutus v2 شد که با استفاده از آن توسعه بلاک چین برای توسعه‌دهندگان فعال در حوزه‌ی کریپتوکارنسی تسهیل شد.

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)