0

0

بنیانگذار شبکه Cardano خطاب به ایلان ماسک: توییتر می‌تواند با استفاده از دوج کوین کسب سود کند

چارلز هاسکینسون (Charles Hoskinson) بنیانگذار کاردانو، دیدگاه خود را در مورد اینکه چگونه کاردانو و دوج (DOGE) می‌توانند برای توییتر سود دهی داشته باشند، نکاتی را خطاب به ایلان ماسک به اشتراک گذاشته است.

بنیانگذار شبکهCardano: توییتر می‌تواند با استفاده از دوج کوین کسب سود کند
میلاد قربانی

زمان مطالعه :

1 دقیقه

خرید توییتر توسط ایلان ماسک همچنان در صدر خبر‌های روز دنیا قرار دارد. به دلیل اینکه پس از این تحول مدیریتی تبلیغ‌کنندگان بزرگ دیگر در توییتر تبلیغات نمی‌کنند، آینده مالی شرکت زیر سوال رفته است. با این حال چارلز هاسکینسون بنیانگذار شبکه Cardano معتقد است که یک توییتر غیرمتمرکز می‌تواند بسیاری از مشکلات شرکت را حل کند. بنیانگذار کاردانو با انتشار ویدئویی، ایده یک توییتر غیرمتمرکز با استفاده از کاردانو (Cardano) و دوج (Doge) را به ایلان ماسک ارائه کرد.

هاسکینسون معتقد است که کاردانو و دوج می‌توانند نقش بزرگی توییتری غیرمتمرکز ایفا کنند. ایلان ماسک قبلاً چندین بار به‌صورت عمومی از دوج کوین (Dogecoin) پشتیبانی کرده است.

ایده یک توییتر غیرمتمرکز (Decentralized Twitter)

ایده یک توییتر غیر متمرکز جدید نیست. علاقه مندان به فناوری بلاک چین آن را جایگزینی برای مدل متمرکز بسیاری از شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی می‌دانند. هاسکینسون این موضوع را با جزئیات بیشتر توضیح می‌دهد. او می‌گوید که بخش شبکه اجتماعی توییتر در حال حاضر غیرمتمرکز است. با این حال این مدیریت کلی توییتر است که مشکلات حاصل از وجود تمرکز را ایجاد می‌کند.

مدیریت کلی می‌تواند شامل رسیدگی به ذخیره سازی و جریان اطلاعات، محاسبات و روند فعالیت هوش مصنوعی باشد. او تأکید می‌کند که جامعه دارایی‌های رمزنگاری شده نیز می‌تواند با استفاده از پروتکل‌های همتا به همتا (Peer to Peer)، به‌کارگیری مشوق‌های مهندسی‌شده و علوم رمزنگاری دارایی‌ها، به این روند کمک کند. او اظهار داشت که ایلان ماسک می‌تواند از کاردانو و دوج برای مقابله با بسیاری از چالش‌های این پلتفرم استفاده کند.

هاسکینسون تنها نام بزرگی نیست که نسخه منحصر به خود را از یک توییتر غیرمتمرکز پیشنهاد کرده است. ایوان هنشاو بلات (Evan Henshaw Blath) رئیس سابق جک دورسی (Jack Dorsey) بنیانگذار توییتر، نیز فاش کرد که در حال کار بر روی یک توییتر غیرمتمرکز است. دیوید اسنایدر (David Sneider) یکی از بنیانگذاران Lit Protocol، مقاله‌ای در وب سایت خبری CoinDesk نوشت و او نیز چگونگی نسخه توییتر خود را برای ایلان ماسک توضیح داد.

آیا ایلان ماسک از شبکه Cardano و DOGE استفاده می‌کند

ایلان ماسک در گذشته چندین بار به‌صورت عمومی ‌از دوج کوین پشتیبانی کرده است. با این حال او هنوز در مورد استفاده از سایر شبکه‌های رمزنگاری شده مردد است. ماسک در ابتدا اجازه پرداخت به وسیله‌ی بیت کوین برای استفاده از خدمات خاص تسلا داد. اما بعداً به دلیل مصرف انرژی بالای بیت کوین، استفاده از آن را به حالت تعلیق درآورد.

در حالی که کاردانو همچون بیت کوین با مشکل مصرف انرژی مواجه نیست، اما ارزش آن در زمستان بازار کریپتو کارنسی بسیار پر نوسان بوده است. با این وجود هاسکینسون معتقد است که ایلان ماسک باید از کاردانو و دوج برای حل مشکلات پیش روی توییتر استفاده کند.

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)