0

4

آیا استیبل‌کوین تتر در دادگاه محکوم خواهد شد؟

شکایت صرافی سلسیوس از تتر
آرزو رحمتی

زمان مطالعه :

1 دقیقه

فهرست

Created with Sketch.

پلتفرم معاملاتی ارزهای دیجیتال منحل شده سلسیوس علیه تتر به اتهام سوء استفاده از دارایی‌ها شکایت کرد. شکایت پلتفرم سلسیوس از تتر همراه با درخواست حدود ۳.۵ میلیارد دلار بازگشت بیت کوین، خسارت و هزینه‌های قانونی است.

دلیل شکایت سلسیوس از تتر چیست؟

در این دادخواست سلسیوس مدعی شده که در طی مراحل ورشکستگی، مقدار مشخصی از تتر وام گرفته است. سلسیوس در ازای این وام، حدود ۳۹,۵۴۲ بیت کوین را وثیقه گذاشته بود. با کاهش قیمت بیت کوین و طبق توافق دو طرف، سلسیوس ملزم به ارائه وثیقه بیشتر برای جلوگیری از انحلال بود. این صرافی ورشکسته ادعا می‌کند که تتر، بیت کوین‌ها را با قیمتی معادل بدهی و بدون اینکه فرصتی برای ارائه وثیقه اضافی بدهند، نقد کرده است. اسناد دادگاه نشان می‌دهد که سلسیوس تقاضای تخفیف ۵۷,۴۲۸ بیت کوین یا معادل دلاری آن، به اضافه خسارت و هزینه‌های قانونی را داشته است.

پاسخ تتر به شکایت سلسیوس

به گفته تتر، این دعوا بی‌اساس است. تتر در یک محتوای بلاگ، این روند را یک «تزلزل» خواند و متعهد شد که به شدت از خود در برابر اتهامات غیرقانونی، دفاع کند. تتر می‌گوید:

به جای انحلال موقعیت سلسیوس بر خلاف قراردادشان، این سلسیوس بود که پس از عدم ارائه وثیقه اضافی، درخواست فروش کرد.

زمانی که سلسیوس تصمیم گرفت بیت کوین اضافی را ارسال نکند، به تتر دستور داد تا وثیقه را منحل کند و موقعیت تقریباً ۸۱۵ میلیون دلاری خود را با تتر ببندد. در حالی که تتر هیچ شکی در مورد تعهد خود به مبارزه با این ادعاباقی نگذاشت، سرمایه‌گذاران USDT دچار نگرانی شدند. این شرکت با استناد به ۱۲ میلیارد دلار سهام تلفیقی خود، اظهار داشت:

حتی در دورترین سناریو و اگر این شکایت بی‌اساس به جایی برسد، دارندگان توکن usdt تحت تاثیر قرار نمی گیرند.

خسارات احتمالی

عددی که در حال حاضر گزارش و در پست تتر ذکر شده است، ۳۹۵۴۲.۴۲ بیت کوین به ارزش حدود ۲.۴ میلیارد دلار تا ۱۰ آگوست است. با این حال، طبق صفحه ۲۸ پرونده حقوقی، شاکیان همچنین خواهان باطل شدن دو انتقال دیگر انجام شده در همان مدت هستند. سلسیوس از دادگاه خواست تا متهمان سه انتقال ۱۵٬۶۵۸.۲۱ بیت‌کوین، ۲٬۲۲۸.۰۱ بیت‌کوین و ۳۹٬۵۴۲.۴۲ بیت‌کوین را به شاکیان واگذار کنند. مجموع این سه انتقال معادل ۵۷۴۲۸.۶۴ بیت کوین است. یعنی سلسیوس ظاهراً به دنبال تقریباً ۳.۴۸ میلیارد دلار با قیمت بیت کوین ۶۰۶۲۷ دلار است.

علاوه بر این، شکایت صرافی سلسیوس از تتر با ادعای غرامت حداقل ۱۰۰ میلیون دلاری،خسارات اضافی که در محاکمه تعیین می‌شود و هزینه‌های قانونی است.

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)