0

0

مدیرعامل بایننس استعفا داد؛ چه اتفاقی برای BNB خواهد افتاد؟

Changpeng Zhao، مدیر عامل صرافی بایننس در بحبوحه تسویه حساب قابل توجه ۴ میلیارد دلاری با وزارت دادگستری ایالات متحده استعفا می دهد.

جمال نوری

زمان مطالعه :

1 دقیقه

چانگ پنگ ژائو بنیانگذار بایننس، به عنوان بخشی از یک توافق مهم 4 میلیارد دلاری با وزارت دادگستری (DOJ) و کمیسیون معاملات آتی کالا (CFTC) از سمت مدیرعاملی خود کناره گیری کرد. این تسویه حساب به کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) ارتباطی ندارد.

در این توافقنامه، ژائو به اتهامات ضد پولشویی که توسط وزارت دادگستری مطرح شده است، اعتراف خواهد کرد. طبق گزارش وال استریت ژورنال، اعتراف وی قرار بود بعد از ظهر سه شنبه در دادگاه فدرال سیاتل مطرح شود.

خرید ارز دیجیتال

پیش از این، در ماه ژوئن، SEC بایننس و ژائو را به راه اندازی یک صرافی ثبت نشده و گمراه کردن سرمایه گذاران متهم کرده بود. این کار از طریق Sigma Chain، یک صندوق مستقر در سوئیس که متعلق به ژائو است، انجام شد که برای افزایش مصنوعی حجم معاملات در پلتفرم بایننس در ایالات متحده استفاده می‌شود. گری جنسلر، رئیس SEC، این اقدامات را شبکه پیچیده ای از فریب و فرار از قانون توصیف کرده بود.

اتهامات کمیسیون بورس و اوراق بهادار نیز پس از آن مطرح شد که CFTC بایننس را متهم کرد که معاملات مشتقه ارزهای دیجیتال مانند معاملات آتی یا اختیار معامله را بدون ثبت نام لازم به شهروندان ایالات متحده ارائه می کند.

بلومبرگ اخیرا گزارش داده است که بایننس در آستانه نهایی کردن تسویه حساب ۴ میلیارد دلاری با وزارت دادگستری است و به تحقیقاتی که در سال ۲۰۱۸ آغاز شده بود پایان می‌دهد.

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)