0

2

کوین بیس سرویس KYC را در شبکهٔ Base فعال کرد

صرافی کوین‌ بیس (Coinbase) پلتفرم راستی‌آزمایی خود را روز پنجشنبه (۹ نوامبر ۲۰۲۳) راه‌اندازی و خط‌مشی‌های مربوط به KYC یا همان احراز هویت مشتری را به صورت آنچینی ارائه کرد.

فعالسازی سرویس KYC در شبکه Base
هستی تاری

زمان مطالعه :

1 دقیقه

به گفته این صرافی، فعالسازی تأیید هویت به صورت آنچینی امنیت و شفافیت را بالا می‌برد و راه‌حلی برای چالش‌های رایج مرتبط با روش‌های معمول KYC ارائه می‌دهد.

کوین بیس کلاود (Coinbase Cloud)، یکی از سازندگان بلاک چین این شرکت، در شبکه اجتماعی X نوشت: «این طرح بر اساس استاندارد منبع باز (سرویس گواهی اتریوم) ساخته شده است. تأییدهای ما عمومی و قابل ترکیب هستند».

سرویس گواهی اتریوم (ESA) بستری است که در آن کاربران می‌توانند اطلاعات خود را در آنجا ثبت کنند و امضاهای مجازی را به آنها اضافه کنند.

خرید ارز دیجیتال

در وبسایت این سرویس آمده: «با EAS هر کس می‌تواند در مورد هر چیزی به صورت آنچینی یا آفچینی گواهی دهد. شما به سادگی با ثبت یک مدل (یا استفاده از مدلهای موجود) با هر موضوعی با ارجاع به آن می‌توانید گواهی  دهید».

بر اساس داده‌های شرکت تحلیلی Dune، پروسه راستی‌آزمایی کوین‌بیس که در شبکه لایه ۲ آن یعنی بیس راه‌اندازی شد، در حال حاضر حدود ۹۳۰۰ تأییدیه از کاربران دارد. انتظار می‌رود این سرویس به‌ویژه در حملات Sybil یعنی زمانی که هکرها از یک گره (Node) برای ساخت تعداد زیادی هویت جعلی استفاده می‌کنند، مفید واقع شود.

جسی پولاک (Jesse Pollak )، خالق شبکه Base گفت: این سرویس گامی دیگر در جهت «استفاده از زیرساخت منبع باز و عمومی خوب برای فعال کردن میلیاردها کاربر بعدی آنچینی است».

این حرکت ایفاگر نقش کوین بیس به عنوان هویتی غیرمتمرکز است. گواهی اثبات شخص (Proof of Humanity)؛ یک پروتکل راستی‌آزمایی که در آن کاربران می‌توانند مدارک هویتی و ویدئویی از خود ارسال کنند، زمانی که در سال ۲۰۲۱ در برنامه اتریوم Kleros راه‌اندازی شد، از پیشتازان چنین حرکتی در این فضا بود.

تیم Kleros در زمان عرضه اظهار کرده بود: «در تعاملات دیجیتالی، ما نمی‌توانیم بفهمیم چه کسی در طرف دیگر صفحه نشسته است. این حالت امکان جعل هویت و انتشار اطلاعات نادرست از طریق هوش مصنوعی را توسط بازیگران بد فراهم می‌کند.

این اطلاعیه کوین بیس در حالی منتشر می‌شود که سهام آن پس از پشت سر گذاشتن یک هفته پر سود شروع به افزایش قیمت کرده است. سهام این صرافی در روز جمعه پس از افزایش ۶ درصدی در معاملات روز پنجشنبه، اندکی کمتر از ۱ درصد کاهش یافت.

با اینحال، سهام کوین بیس با نام اختصاری COIN طی پنج روز گذشته نزدیک به ۷٪ باقی مانده و از ابتدای سال بیش از ۱۷۵٪ رشد کرده است.

منبع: بلاک ورکز

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)