0

2

رقابت سولانا و بایننس‌چین بر سر میزان سرمایه قفل شده

رقابت سولانا و بایننس‌چین بر سر TVL
آرزو رحمتی

زمان مطالعه :

1 دقیقه

فهرست

Created with Sketch.

توکن اصلی شبکه Solana، از ۳ جولای قادر به بسته شدن بالای ۱۴۵ دلار نبوده است. سولانا بین ۳ تا ۱۲ جولای عملکرد ضعیفی نسبت به رقبای خود داشت و ۷.۸٪ کاهش یافت؛ در حالی‌که در همین مدت زمان، بایننس کوین ۶.۵% ریزش داشته است. سولانا همچنان تلاش می‌کند تا سطح قیمتی ۱۴۵ دلار را باز پس بگیرد. پیش از بررسی رقابت سولانا و بایننس‌چین بر سر میزان سرمایه قفل شده، به وضعیت فعلی سولانا می‌پردازیم.

وضعیت فعلی سولانا

طرفداران توکن SOL نگران هستند که حتی اگر بازار ارزهای دیجیتال بخشی از زیان‌های خود را جبران کند، حرکت نزولی سولانا ادامه یابد. با این حال، معیارهای زنجیره‌ای Solana و مشتقات آن نشان می‌دهند که ممکن است یک روند معکوس اتفاق بیفتد و راه را برای رشد تا ناحیه بالای ۱۶۰ دلار، هموار کند. این قیمت بیش از ۵ هفته است که مشاهده نشده است!

زمانی که مشارکت‌کنندگان اکوسیستم سولانا پول از دست می‌دهند، پول کمتری در برنامه‌های غیرمتمرکز آن گردش می‌کند. در نتیجه تأثیر منفی بر تقاضا می‌گذارد. مهم‌ترین اتفاقات منفی برای این اکوسیستم بین ۳ تا ۱۲ جولای شامل موارد زیر است:

  •  کاهش ۲۴ درصدی (Dogwifhat (WIF
  • کاهش ۱۸ درصدی هلیوم (HNT) 
  •  اصلاح ۱۸ درصدی در (Jito (JTO 

فارغ از این اعداد و ارقام، رقابت سولانا و بایننس‌چین در بخش‌ سرمایه قفل شده (TVL)، شگفت انگیز است!

رقابت سولانا و بایننس‌چین در TVL

با وجود تمام این موارد، سولانا با ارزش بازار ۶۵ میلیارد دلاری، همچنان چهارمین ارز دیجیتال باقی مانده است (به استثنای استیبل کوین‌ها).علاوه بر این، کل ارزش توکن‌های قفل شده (TVL) در سولانا برای اولین بار در تاریخ ۵ جولای، با زنجیره BNB مطابقت داشت و از آن زمان تا به حال، اختلاف آن‌ها در حداقل مقدار ممکن است.

TVL سولانا براساس  داده‌های DefiLlama - 23 تیر
TVL سولانا براساس داده‌های DefiLlama

بر اساس داده‌های DefiLlama، بایننس‌ چین تا پایان سال ۲۰۲۳ بیش از دو برابر سولانا TVL داشت. شکاف ۲ میلیارد دلاری میان TVL سولانا و بایننس چین اکنون از بین رفته است، به این معنی که معامله‌گران سرمایه بیشتری را در شبکه Solana قفل می‌کنند.

در اصل، سولانا به طور مستقیم با بایننس چین برای رتبه دوم رقابت می کند! خرید سولانا می‌تواند در این شرایط ادامه پیدا کند تا مسیر باز پس گرفتن سطوح قبلی، هموارتر شود.

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)