6

0

پنجشنبه عدد جدید CPI اعلام می‌شود

شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) بدون احتساب اعداد غذا و انرژی (core CPI) توسط دولت آمریکا در روز پنجشنبه ۱۲ ژانویه (۲۲ دی) منتشر خواهد شد.

اعلام رقم جدید CPI در روز پنجشنبه؛ انتظار چه چیزی را باید داشت؟
هستی تاری

زمان مطالعه :

1 دقیقه

ارقام CPI‌ای که قرار است تا دو روز دیگر منتشر شود، نقش مهمی در تصمیم فدرال رزرو (بانک مرکزی آمریکا) در مورد ادامه سیاست پولی فعلی خود برای افزایش نرخ بهره خواهد داشت. با توجه به اینکه سال ۲۰۲۲ چگونه گذشت و طی یک سال این نرخ به ۴.۵ درصد افزایش یافت، عاقلانه است که فرض کنیم افزایش‌های بیشتری در راه باشد.

این نرخ همچنین توسط برآوردهای کلی از اینکه اعداد CPI برای ماه دسامبر چقدر خواهد بود، تقویت می‌شود. طبق گفته بانک مرکزی کلیولند (Cleveland Fed)، این رقمِ ماهانه برای دسامبر می‌تواند ۰.۵ درصد باشد، درحالی‌که سالانه باید بالای ۶ درصد باشد.

بلومبرگ داده‌های نسبتاً کمی را نقل کرد و اظهار کرد که این افزایش ماهانه ۰.۳ درصد خواهد بود که رشد سالانه را به ۵.۷ درصد خواهد رساند. در هر صورت، این رقم همچنان بالاترین رشد CPI را برای ماه دسامبر در بیش از ۴۱ سال گذشته نشان می‌دهد.

به نظر دو تحلیلگر اقتصادی بلومبرگ:

تحولات تورمی مطلوب نتیجه افزایش نرخ بهره فدرال رزرو نیست؛ آنها بیشتر با خروج زننده چین از Covid-zero و زمستانی که به‌طور غیرعادی گرم است، توضیح داده می‌شوند. با‌این‌حال، کاهش قیمت انرژی به کاهش شدید انتظارات تورمی کوتاه‌مدت کمک کرده و ریسک‌های تورمی را دو طرفه‌تر کرده است. اگر این روند ادامه یابد، می‌تواند شواهد قانع‌کننده‌ای باشد که فدرال رزرو باید قبل از توقف یا بررسی کاهش نرخ بهره آنها را در نظر بگیرد.

چه اتفاقی برای بیت کوین می‌افتد؟

قیمت بیت کوین (BTC) در سال ۲۰۲۳ شروع خوبی داشته و در عرض یک هفته تقریباً ۱۰۰۰ دلار به دست آورده است. این باعث شده که این دارایی دیجیتال برای اولین بار در حدود یک ماه به بالای ۱۷۰۰۰ دلار برسد.

با توجه به سابقه‌ی واکنش بیت کوین به اعلامیه‌های اصلی ایالات متحده، از جمله انتشار اعداد CPI، می‌توان پایان هفته پرنوسانی را برای این رمزارز پیشروی بازار متصور شد. در واقع، برخی از تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند چنانچه عدد CIP عدد مطلوب و مورد انتظاری باشد، بیت کوین می‌تواند به محدوده ۲۰۰۰۰ دلار برسد، به‌ویژه اگر بازار سهام ایالات متحده نیز رونق بگیرد.

بر اساس الگوهای قبلی، این رقم هر چه باشد؛ بالاتر یا پایین‌تر، بیت کوین تغییر قیمت آنی از خود نشان خواهد داد. به همین دلیل است که اعلامیه روز پنجشنبه در خصوص اعداد CPI، برای کل بازار ارزهای دیجیتال از اهمیت خاصی برخوردار است.

خرید بیت کوین
6
اشتراک در
اطلاع از
guest
6 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سید محسن مقصودی
سید محسن مقصودی
1 سال قبل

با همه این توضیحات،لطفا اگر کمکی از شما بر میاد منو راهنمایی کنید،ممنون میشم

سید محسن مقصودی
سید محسن مقصودی
1 سال قبل

لینک اولیه رو یک خانم از کشور سنگاپور برای بالاسری من توی تلگرام فرستاده و ظاهراً مقداری آموزش هم به ایشون داده،اما الان خود فرد خارجی هم اظهار می‌کنه که کیف پول منم خالی شده و در حال پیگیری هستم

سید محسن مقصودی
سید محسن مقصودی
1 سال قبل

به بالاسری من گفته شده که کیف پولتان رسوخ کرده و باید مبلغ ۶۲۱تتر واریز کنید تا کل سود و سرمایتون برگرده

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (6)