0

3

خالق Nostr شبکهٔ لایتنینگ بیتکوین را یک اسکم خواند!

شبکهٔ لایتنینگ (LN) یک راه‌حل پرداخت لایه ۲ است که برای تسهیل و افزایش ظرفیت تراکنش‌های شبکهٔ بیت کوین ایجاد شده است. اخیراً خالق شبکه اجتماعی غیرمتمرکز Nostr آن را یک پروژه کلاهبردارانه خوانده است.

خالق Nostr شبکه لایتنینگ را یک اسکم نامید
هستی تاری

زمان مطالعه :

1 دقیقه

دو توسعه‌دهنده LN اخیراً خروج خود را از فعالیت‌های مرتبط با لایتنینگ اعلام کرده‌اند. این حرکت در حالی رخ داده که سازنده شبکه Nostr نیز آن را «یک کلاهبرداری» نامیده است.

جالب اینجاست Nostr یک شبکه اجتماعی غیرمتمرکز است که توسط شخصی با نام مستعار فیاتجاف (Fiatjaf)  خلق شده و جامعه بیت کوین و شبکه لایتنینگ با اشتیاق از آن به عنوان جایگزینی برای شبکه اجتماعی X (توییتر سابق) استفاده می‌کنند. با اینحال، فیاتجاف انتقاداتی را به این شبکه لایه ۲ بیت کوین در هر دو پلتفرم اجتماعی وارد کرده است.

خرید ارز دیجیتال

خالق Nostr در تصویری که نیکیتا ژاورونکوف (Nikita Zhavoronkov)، توسعه‌دهندهٔ اصلی Blockchair در ۳۱ اکتبر به اشتراک گذاشت، ادعا می‌کند: «شبکه لایتنینگ یک پروژه کلاهبردارانه است».

کاربری دیگر نیز با تأیید اینکه شبکه لایتنینگ باگ‌دار است و نواقصی دارداز فیاتجاف پرسید چرا فکر می‌کند که آن یک اسکم است:

این شبکه ۶ سال است که دارد از بیتکوین‌بازها وقت و انرژی و پول‌شان را کلاهبرداری می‌کند

فیاتجاف، خالق Nostr

میرا هرلی (Mira Hurley)، خالق ربات «پرداخت فوری» GPT-4 با اشاره به پست ژاورونکوف اظهار کرد با این مورد که «شبکه لایتنیگ زمان و انرژی زیادی می‌برد» موافق است، اما در مورد استفاده از واژهٔ اسکم برای این پروژه، گفت که «کلمه بسیار تند و زننده‌ای» است.  

آنتونی ریارد (Antoine Riard) نیز با انتشار پستی جدید در Stacker News، به این مورد اشاره کرده که مینتینرهای Lightning Dev Kit به دلایل بسیار نامشخصی او را سانسور می‌کنند.

من در حال حاضر به جامعه بیتکوین توصیه می‌کنم به تعهدات و اظهارات روابط عمومی تیم اسپایرال، استیو لی و مت کورالو اعتماد نکنند، زیرا با این حرکت من یا سعی در جبران آن برمی‌آیند یا با عذرخواهی می‌خواهند فروتنی خود را نشان دهند.  

آنتوان ریارد، استکر نیوز

علاوه بر این در تاریخ ۳۱ اکتبر داده‌هایی از Amboss Space بازیابی شده که نشان می‌دهد شبکه لایتنینگ ۶۷۶ کانال و ۳۷۲ نود (Node) را طی ۳۰ روز گذشته از دست داده است. با اینحال، علیرغم این تلفات، ظرفیت نقدکنندگی شبکه لایتنینگ در عرض یک ماه به ۸۵۴ بیتکوین (۲۹.۰۳ میلیون دلار) افزایش یافته است.

منبع: فین بولد

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)