0

0

فصل مالیات‌ گرفتن از دارایی‌های دیجیتال در راه است!

اینکه چگونه اداره دارایی آمریکا (IRS) یک کارگزار کریپتوکارنسی را تعریف می‌کند و نحوه مالیات بستن به آن‌ها چگونه خواهد بود، هنوز یک سوال بدون جواب باقی مانده است.

فصل مالیات‌ گرفتن از دارایی‌های دیجیتال در راه است!
میلاد قربانی

زمان مطالعه :

2 دقیقه

به گفته مدیران فعال در حوزه‌ی حسابداری، وقتی نوبت به ارائه گزارش مالیاتی سریع در حوزه‌ی ارز دیجیتال می‌شود، هرگز برای اقدام کردن زود نیست.

وزارت خزانه‌داری ایالات متحده انتشار مجموعه جدید دستورالعمل‌های مالیاتی خود در حوزه‌ی کریپتوکارنسی را به تعویق انداخته است. به گفته ارین فنیمور (Erin Fennimore) رئیس گزارش‌های مالیاتی و اطلاعاتی در TaxBit، هنوز هیچ حرفی از زمان قطعی انتشار قوانین نهایی و اینکه چه کسی مسئول گزارش‌دهی چه چیزی است، زده نشده است.

فنیمور طی وبیناری اعلام کرد:

صرافی‌ها و سایر نهادهای رمزنگاری‌شده زیادی وجود دارند که قبل از این هم گزارش‌های مالیاتی خود را ارائه می‌کردند، زیرا این کار در نهایت به نفع مشتریان آن‌ها خواهد بود. اما تا زمانی‌که این مقررات به‌صورت نهایی‌شده منتشر نشوند، اطلاعات دقیق و تاریخ اجرایی شدن جدید آن را نمی‌دانیم. و هیچ شفافیت بیشتری نیز در این رابطه بدست نخواهیم آورد.

قانون سرمایه‌گذاری زیرساخت و مشاغل (The Infrastructure Investment and Jobs Act IIJA) که در نوامبر ۲۰۲۱ تصویب شد، سازمان امور مالیاتی را ملزم می‌کند تا مشخص کند چه نهادهایی باید به عنوان کارگزار ارزهای دیجیتال طبقه‌بندی شوند. این قانون منجر به نگرانی‌های مستمر حامیان رمزارز شده است. آن‌ها نگران این موضوع هستند که دولت چه کسی و چیزی را تحت این عنوان طبقه‌بندی خواهد کرد و الزامات قانونی متعاقب آن چه خواهد بود.

قانون فعلی چه می‌گوید؟

از منظر قانون فعلی، ماینرهای ارز دیجیتال و اعتبارسنج‌های تراکنش‌ها به‌طور بالقوه می‌توانند کارگزار در نظر گرفته شوند. اما این افراد و نهاد‌ها می‌گویند که ممکن است اطلاعات لازم برای تکمیل فرم 1099 IRS و درخواست‌های مربوط به اطلاعات مالی را نداشته باشند.

فنیمور اضافه کرد:

برای برخی از این موارد حد وسطی وجود ندارد، بنابراین برخی از احزاب باید هم‌اکنون آماده شوند.

وی در ادامه صحبت‌هایش گفت:

موقعیت‌هایی وجود دارد که فکر می‌کنم بسیار واضح است. صرافی‌های متمرکز کارگزار هستند، به نظر من، این بسیار واضح است. اگر از نظر خودتان خیلی واضح است که مشمول این قانون خواهید شد، پس باید از هم اکنون آماده‌سازی‌های لازم را انجام دهید.

به گفته تارا فریس (Tara Ferris) یکی از مدیران شرکت EY، حتی با توجه به یک چشم‌انداز نظارتی نامشخص باز هم اقداماتی وجود دارد که اکنون بازیگران صنعت کریپتو می‌توانند برای کاهش فشار احتمالی در آینده، اتخاذ کنند. او گفت که به منظور آماده شدن برای این قوانین باید زیرساخت‌هایی را از قبل آماده کرد.

فریس در ادامه‌ی صحبت‌هایش اظهار داشت که:

ما فرض می‌کنیم که درست همانطور که امروزه برای سایر شرکت‌ها ارائه فرم W-9 الزامی است، در این مورد نیز باید همین‌ کار را کرد. بنابراین برای انجام این کار، باید مکانیزمی ‌برای جمع آوری فرم‌ها و تأیید آن‌ها داشته باشید.

او اضافه کرد که بسیاری از الزاماتی که کارگزاران باید برآورده کنند قبلاً تعریف شده‌اند، و این امر باعث می‌شود کسب‌وکارها راحت‌تر به این موضوع فکر کنند که کجا باید منابع خود را افزایش داده و تلاش‌های خود را بر کدام بخش متمرکز کنند.

فریس همچنین افزود:

آنچه می‌دانیم این است که باید ثبت فروش دارایی‌های دیجیتال را شروع کنیم. باید مبنای هزینه و دوره نگهداری گزارش در مورد این دارایی‌های دیجیتال را بدانیم و به این منظور ما به کارگزارانی نیاز داریم تا برای نقل انتقالات به سایر کارگزاری‌ها، اظهاریه مالیاتی نقل و انتقال صادر کنند.

به‌علاوه، طبق گفته ارین فنیمور:

بهتر است مالیات‌دهندگان هرچه زودتر به فکر آنچه مورد نیازشان خواهد بود و چه مراحلی باید به ترتیب طی بشود، باشند.

وی در ادامه افزود:

سعی نکنید همه‌چیز را به یکباره حل کنید. این کار را به‌صورت تدریجی انجام دهید، زیرا از وقت گذاشتن برای حل یک موضوع به‌جای چند مورد در یک زمان، نتیجه بهتری را می‌توان انتظار داشت.

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)