0

0

چرا با وجود اخبار مثبت اتریوم، صعود متوقف شد؟

ضعف اتریوم در مقابل اخبار مثبت اتریوم
آرزو رحمتی

زمان مطالعه :

1 دقیقه

فهرست

Created with Sketch.

در روزهای اخیر، دومین لیدر ارزهای دیجیتال در واکنش به اخبار مثبت اتریوم، چندان موفق عمل نکرده است. شکست اتریوم در مواجهه با اخبار خوب، می‌تواند ریشه در درک سرمایه‌گذاران از بدتر شدن شرایط اقتصاد کلان داشته باشد. از ۷ ژوئن که اتریوم سطح حمایت ۳۸۰۰ دلاری را از دست داد، تحت فشار بوده است. با وجود تحولات مثبت، اتریوم در ۱۹ ژوئن، زیر ۳۶۰۰ دلار باقی ماند و هیچ تغییر هفتگی را نشان نداد. برخی از تحلیلگران بر این باورند که دلیل اصلی این حرکت نزولی، کمبود تقاضای نهادی برای ارزهای دیجیتال است. دیگران آن را به عدم قطعیت نظارتی در اکوسیستم اتریوم نسبت می‌دهند.

خطرات رکود اقتصادی و چالش‌های اتریوم

نوئل آچسون، نویسنده خبرنامه “Crypto is Macro Now”، از عدم حرکت مثبت اتریوم پس از پیروزی Consensys ابراز شگفتی کرد. او همچنین این سوال را مطرح می‌کند که آیا سایر مسائل نظارتی مرتبط، می‌تواند مانع از علاقه سرمایه‌گذاران شود یا خیر.

این امر در حالی رخ می‌دهد که سرمایه‌گذاران نگران سلامت اقتصادی ایالات متحده بودند. نگرانی‌ها با عدم کاهش نرخ بهره و بدتر شدن شاخص‌های اقتصادی مانند افزایش دستمزدها و افزایش نرخ بیکاری تشدید شد. در ماه می، میانگین درآمد ساعتی ایالات متحده نسبت به ماه قبل ۰.۴ درصد افزایش یافت، در حالی‌که نرخ بیکاری از ۳.۹ درصد در آوریل به ۴.۰ درصد افزایش یافت.

دوراهی مزایای ارزهای دیجیتال و بدتر شدن شرایط اقتصاد کلان در میان‌مدت تا بلندمدت، چالش روزهای اخیر جامعه علاقه‌مندان به کریپتو است. تاریخ نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران تمایل دارند در زمان خطر رکود از بازارهای پرریسک خارج شوند.

دن مک‌آردل، یکی از بنیان‌گذاران Case4Bitcoin، خاطرنشان کرد:

تا زمانی که محیط اقتصاد کلان پایدار بماند، ارز دیجیتال قیمت مناسبی دارد و روند صعودی بلندمدت آن باید ادامه یابد. با این حال، یک شوک اقتصاد کلان یا یک اصلاح شدید در S&P 500، در کوتاه‌مدت تا میان‌مدت، بر ارزهای دیجیتال تأثیر منفی می‌گذارد. بنابراین، عدم علاقه فعلی به اتریوم می‌تواند منعکس کننده نگرانی‌های شدید سرمایه‌گذاران در مورد رکود بالقوه باشد.

علاوه بر توسعه اخیر Consensys، اخبار نظارتی نیز برای اتریوم بسیار مثبت بوده است. گری جنسلر، رئیس SEC تأیید کرد که راه‌اندازی صندوق‌های قابل معامله در بورس اتریوم (ETF) ایالات متحده، ظرف سه ماه آینده انجام خواهد شد. با این حال، اتریوم با چالش‌های خاص خود، از جمله هزینه‌های پردازش شبکه بالا، که در هفته گذشته بیش از ۴ دلار بوده است، مواجه است.

حتما بخوانید: ETF اسپات اتریوم چیست؟

کمبود تقاضا برای ETFها با وجود اخبار مثبت اتریوم

علیرغم رشد راه‌حل‌های مقیاس‌پذیری لایه ۲ مانند Optimism، Base، Arbitrum و ZKSync، برخی از حجم برنامه‌های غیرمتمرکز به رقبایی مانند Solana، BNB Chain و THORChain منتقل شده‌اند.

به گفته DappRadar، اتریوم در ۳۰ روز گذشته همچنان پیشرو در حجم DApp است، اما با رقابت سختی روبرو است. رقبایی مانند Solana، Aptos، Celo و Fantom به طور قابل توجهی از رشد آن پیشی گرفته‌اند. علاوه بر این، تعداد آدرس‌های فعالی که با DApp‌ها در شبکه اتریوم تعامل دارند، طی ۳۰ روز، ۴۰% کاهش یافت. در حالی که Solana و Aptos به ترتیب شاهد افزایش ۵۸ درصدی و ۱۱۵ درصدی بودند.

شکست اتریوم در عبور از ۳۶۰۰ دلار، علیرغم راه‌اندازی قریب‌الوقوع ETF‌های اسپات، تحت تاثیر بدتر شدن شرایط اقتصاد کلان و عدم اطمینان در مورد هزینه‌های نظارتی اضافی برای صادرکنندگان توکن، ارائه‌دهندگان کیف پول و صرافی‌ها هم بوده است.

از سمت دیگر، خروجی خالص ETFهای اسپات بیت‌کوین در روزهای اخیر، نگرانی‌هایی ایجاد می‌کند. آیا با نزدیک شدن به راه‌اندازی ETFهای اتریوم، جریان‌ ورودی قابل‌توجهی جذب می‌شود؟

برای اطلاع از قیمت لحظه‌ای اتریوم و خرید و فروش اتریوم، کلیک کنید.

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)