0

0

دونالد ترامپ: شکست دلار مانند شکست آمریکا در جنگ جهانی است!

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا هشدار داده است درصورتی که ارز ایالات متحده دلار در ستیز با رقبایش شکست بخورد، درست مانند این است که آمریکا در جنگ جهانی شکست خورده باشد. ترامپ خاطرنشان کرد: «در صورت وقوع چنین چیزی ما کشوری رده دومی خواهیم شد، چراکه این دلار بود به ما قدرت می‌بخشید».

دلار زدایی چین
هستی تاری

زمان مطالعه :

1 دقیقه

فهرست

Created with Sketch.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا در مصاحبه‌ای که روز چهارشنبه از شبکه خبری فاکس نیوز پخش شد، هشدار داد که اگر چین بخش عمده‌ای از جهان را از استاندارد مبادله دلار خارج کند، معادل باخت آمریکا در جنگ جهانی خواهد بود.

خرید ارز دیجیتال

«ایران از طریق چین با عربستان سعودی متحد شده و چین در حال تسلط یافتن بر آن است… و من شنیدم که چند نفر گفتند، «ولی خب، ما هرگز استاندارد دلاری را از دست نمی‌دهیم.» آیا شوخی می‌کردند؟ ترامپ در توضیح این سخنان گفت:

چین می‌خواهد استانداردها یعنی استاندارد ارزی را تغییر دهد و اگر این اتفاق بیفتد، انگار در جنگ جهانی شکست خورده‌ایم و کشوری رده دومی خواهیم شد.

علاوه‌براین، رئیس جمهور سابق ایالات متحده توضیح داد که کشورهای غربی در حال حاضر ارتباط با برزیل را به دلیل نفوذ چین از دست داده‌اند و در آستانه قطع ارتباط با کلمبیا هستند. وی در ادامه خاطرنشان کرد: «ایران و روسیه نیز از قبل با چین همسو شده‌اند.»

ترامپ درباره روابط فرانسه با چین و دیدار اخیر امانوئل مکرون (Emmanuel Macron)، رئیس‌جمهور فرانسه و شی جین‌پینگ (Xi Jinping)، رئیس‌جمهور چین اظهارنظر کرد و گفت اگر مکرون در زمانی که وی در کاخ سفید بود به چین سفر می‌کرد، با رئیس‌جمهور فرانسه تماس می‌گرفت و او را به عواقب اقتصادی، مانند محدود کردن واردات شراب فرانسوی به عنوان جریمه، تهدید می‌کرد.

به گفته ترامپ، برخورد با همه کشورها دشوار است زیرا هر کدام به‌نحوی می‌خواهند از ما سوء‌استفاده و چهره ما را خراب کنند، اما در این بین برخورد به‌ویژه با فرانسه بسیار دشوارتر است.

رئیس‌جمهور سابق آمریکا فاش کرد زمانی‌که در کاخ سفید بوده شخصاً با فرانسوی‌ها تماس تلفنی داشته و تهدید کرده که در واکنش به طرح فرانسه برای مالیات بر شرکت‌های آمریکایی، تعرفه ۱۰۰ درصدی بر شامپاین اعمال خواهد کرد. ترامپ در ادامه گفت: «۱۵ دقیقه بعد فرانسوی‌ها با من تماس گرفتند و گفتند ما تصمیم گرفتیم از شرکت‌های آمریکایی هزینه‌ مالیات دریافت نکنیم.» با این حال، این رئیس جمهور سابق خاطرنشان کرد: «اما می‌دانید وقتی من از مقام خود کنار رفتم چه اتفاقی افتاد؟! حالا دارند از شرکت‌های آمریکایی هزینه مالیات می‌گیرند.»

هفته گذشته، ترامپ هشدار داد که چین در تلاش برای جایگزینی ارز شماره یک جهان یعنی دلار آمریکا با ارز دیگری است و پیش‌بینی کرد با این دولت تحت نظارت بایدن «احتمالاً» به هدف خود خواهد رسید. وی تأکید کرد: «اگر چنین اتفاقی بیفتد، بزرگترین شکست در تاریخ کشور ما خواهد بود.»

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)