0

1

ایردراپ آیگن لیر تایید شد؛ چه کسانی واجد شرایط خواهند بود؟

آیگن لیر قصد دارد ایردراپ خود را میان جامعه فعالان این اکوسیستم عرضه کند، اما چه کسانی برای این ایردراپ واجد شرایط هستند؟

علی ابراهیمی

زمان مطالعه :

1 دقیقه

پروتکل ری‌استیکینگ (استیکینگ مجدد) آیگن لیر (EigenLayer) از راه‌اندازی توکن بومی خود در ماه می و ایردراپ آن بین کاربرانی که در این پلتفرم سپرده‌گذاری کرده‌اند خبر داد. بر اساس بیانیه منتشر شده، بنیاد غیرانتفاعی آیگن، مسئول عرضه این توکن خواهد بود.

توکن آیگن در زمان عرضه، در مجموع 1.67 میلیارد واحد خواهد بود. 45% از این توکن‌ها به جامعه این پروتکل اختصاص داده شده که به تفکیک 15% از آن به ایردراپ، 15% به پروپوزال‌های حاکمیتی جامعه و 15% دیگر به توسعه‌ اکوسیستم اختصاص داده خواهد شد.

خرید ارز دیجیتال

علاوه بر این، 29.5% از توکن‌ها به سرمایه‌گذاران اختصاص یافته و مشارکت‌کنندگان اولیه، 25.5% از توکن‌ها را دریافت خواهند کرد. البته، توکن‌های اختصاص یافته به سرمایه‌گذاران و مشارکت‌کنندگان اولیه، یک دوره قفل سه ساله را شامل خواهند شد. در سال اول، این توکن‌ها به طور کامل قفل خواهند بود اما طی دو سال بعد، با نرخ 4% در هر ماه به طور تدریجی آزاد خواهند شد.

آیگن لیر پروتکلی است که با کمک استیکینگ مجدد، امنیت پروژه‌های مختلف از جمله پل‌ها و اوراکل‌های بلاکچینی را تامین می‌کند. با استفاده از قابلیت ری‌استیکینگ، کاربران می‌توانند بدون نیاز به برداشت و آن‌استیک کردن توکن‌های خود، آنها را در جای دیگری استیک کنند.

علاوه بر معرفی توکن بومی، آیگن لیر امروز وایت پیپر مخصوص به خود را نیز منتشر کرده و در آن، توکنومیک توکن Eigen و کاربرد آن در اکوسیستم خود را توضیح داده است.

جزییات ایردراپ آیگن لیر

جزییات ایردراپ آیگن لیر
جزییات ایردراپ آیگن لیر

در این ایردراپ که آیگن لیر از آن با عنوان استیک‌دراپ (stakedrop) یاد کرده است، 15% از عرضه توکن آیگن در چند فاز بین کاربرانی که در این پلتفرم سپرده‌گذاری کرده‌اند توزیع خواهد شد.

در فاز اول، 5% از عرضه قرار است بر اساس اسنپ شاتی که در تاریخ 15 مارس 2024 گرفته شده، بین کاربران واجد شرایط توزیع شود. 90% از این توکن‌ها در تاریخ 10 می (21 اردیبهشت) به مدت 120 روز قابل دریافت (Claim) خواهند بود و 10% دیگر را می‌تواند ماه بعد دریافت کرد.

مقدار اتریوم استیک شده و زمان آن در کنار فاکتورهایی مثل استیکینگ داخلی میزان ایردراپ اختصاص یافته به هر فرد را مشخص می‌کند. همچنین در ابتدا، توکن‌های ایردراپ شده غیرقابل انتقال خواهند بود تا آیگن لیر زمان کافی را برای تمرکززدایی و ایجاد اجماع در جامعه داشته باشد. با این حال، از زمان توزیع توکن آیگن، کاربران می‌توانند آن را در پلتفرم آیگن لیر سپرده‌گذاری کنند.

10% دیگر عرضه اختصاص یافته به ایردراپ نیز طی فازهای دیگر بین کاربران واجد شرایط توزیع خواهد شد. هنوز معیارهای واجد شرایط شدن برای فازهای بعدی ایردراپ آیگن لیر مشخص نشده است.

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)