2

0

پلتفرم هوش مصنوعی ایلان ماسک، رقیب جدید ChatGPT!

ایلان ماسک قصد دارد تا استارتاپ جدید خودش را در حوزه هوش مصنوعی به راه بیندازد. هنوز جزئیات زیادی درباره این پروژه منتشر نشده است. با این حال اما درز این خبر در حوزه کامپیوتر و هوش مصنوعی جنجال زیادی به پا کرده است.

پلتفرم هوش مصنوعی ایلان ماسک، رقیب جدید ChatGPT!
امیرحسام محمدی

زمان مطالعه :

1 دقیقه

«فایننشال تایمز Financial Times» به تازگی گزارش داده است که «ایلان ماسک Elon Musk»، مالک جدید توییتر، قصد دارد تا پلتفرم هوش مصنوعی (AI) خودش را برای رقابت با ChatGPT تولید و عرضه کند. پیش از این ایلان ماسک با نهاد تحقیقاتی توسعه‌دهنده پلتفرم «چت‌بات Chatbot» هم در ارتباط بوده است. با این حال اما بارها به خاطر حضور در پروژه ابراز پشیمانی کرده بود.

خرید ارز دیجیتال

موفقیت چشمگیر هوش مصنوعی ChatGPT باعث شد تا در صنعت تکنولوژی تب و تابی به راه بیفتد. حالا توجه‌ها به پلتفرم اختصاصی ایلان ماسک معطوف شده است. پیش از آن هم خبر راه‌اندازی هوش مصنوعی برند «آمازون Amazon»، یعنی «بدراک Bedrock» سر و صدا به پا کرده بود. حالا هم که ایلان ماسک به رقابت توسعه پلتفرم‌های هوش مصنوعی اضافه شده است.

رشد و فراگیری ChatGPT باعث ایجاد موج جدیدی در صنعت کامپیوتر شد. با گسترش مارکت پلتفرم‌های هوش مصنوعی مولد (Generative AI)، استارتاپ‌های جدید و بسیاری در این حوزه آغاز به کار کردند. همه هم در تلاش هستند تا سهمی از این مارکت به‌تازگی ترندشده داشته باشند و ایلان ماسک هم می‌خواهد از این قافله عقب نماند.

استراتژی ایلان ماسک برای این پلتفرم برای متخصصان این حوزه و سرمایه‌گذاران، بسیار جذاب واقع شده است. این کارآفرین بنام، مدیرعامل شرکت‌های بزرگی مثل «تسلا Tesla» و «اسپیس ایکس Space X» است. و به خاطر تصمیمات و ایده‌های نوآورانه‌اش شناخته می‌شود. ماسک در نظر دارد تا از طریق استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر و پایا برای توسعه هوش مصنوعی خودش، مرزهای این صنعت را رو به جلو براند. خیلی‌ها دیدگاه ایلان ماسک برای این برنامه “جاه‌طلبانه و شجاعانه” خطاب می‌کنند.

2
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
معید
معید
10 ماه قبل

چجوری بتونم آنلاین کار کنم و پول خوب درارم

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (2)