0

0

سرمایه‌گذاری چند میلیون دلاری گلدمن ساکس  (Goldman Sachs) در شرکت‌هایی کریپتویی

بر اساس اخبار تازه منتشرشده، گلدمن ساکس ممکن است در پی بحران ناشی از صرافی FTX به دنبال سرمایه‌گذاری در شرکت‌های ارزهای دیجیتال باشد.

سرمایه‌گذاری چند میلیون دلاری گلدمن ساکس  (Goldman Sachs) در شرکت‌هایی کریپتویی
هستی تاری

زمان مطالعه :

1 دقیقه

بر اساس گزارش منتشرشده توسط رویترز، گلدمن ساکس، یکی از بزرگترین بانک‌های آمریکایی، قصد دارد مقدار قابل‌توجهی پول را صرف خرید و سرمایه‌گذاری در شرکت‌های ارز دیجیتالی کند که به‌طور بالقوه در حال سقوط و دست و پنجه نرم کردن با این بازار هستند.

متیو مک‌درموت (Mathew McDermott)، رئیس بخش دارایی‌های دیجیتال گلدمن معتقد است از آنجایی که جامعه ارز دیجیتال پس از سقوط FTX با بحران اعتماد بزرگی مواجه شده است، بازیگران مالی قدیمی این حادثه را به چشم یک فرصت را می‌بینند.

به نظر وی درام FTX شکستی بزرگ برای این صنعت بود. اما روی خوب قضیه این است که زیرساخت این فناوری دارد به‌درستی به کار خود ادامه می‌دهد.

ماه گذشته، این غول بانکی یک سیستم طبقه‌بندی ارزهای دیجیتال را نیز به بازار معرفی کرد که با مشارکت کمپانی CoinMetrics آن را توسعه داده است.

در ماه مه (اردیبهشت-خرداد)، دیوید سولومون (David Solomon)، مدیرعامل گلدمن، پتانسیل بلاک چین برای ایجاد اختلال دیجیتالی در زیرساخت مالی را ستود. با این حال، او گفت که بانک به دلیل موانع نظارتی نمی‌تواند کار زیادی با رمزارز انجام دهد.

رقبای اصلی گلدمن ظاهراً نسبت به ارزهای دیجیتال خوش‌بین نیستند. هفته گذشته، جیمز گورمن (James Gorman)، مدیرعامل مورگان استنلی (Morgan Stanely)، اظهار داشت که ارزهای دیجیتال ارزش ذاتی ندارند، اما تأکید کرد که با وجود این سقوط چشمگیر، احتمال از بین رفتن این صنعت بسیار کم است.

در همین حال، جیمی دیمون (Jamie Dimon)، مدیرعامل جی‌پی مورگان چیس(JPMorgan Chase)، دیدگاه تحقیرآمیز خود را نسبت به ارزهای دیجیتال حفظ می‌کند و اخیراً آنها را با سنگ‌های خانگی (Pet Rocks) مقایسه کرده است.

با این‌حال، قمار بالقوه گلدمن بر شرکت‌های ارز دیجیتال ممکن است نتیجه معکوس داشته باشد. لری فینک (Larry Fink)، مدیرعامل بلک راک (BlackRock)  اخیراً پیش‌بینی کرده است که شرکت‌های ارز دیجیتال بخش بزرگی از سهام خود را از دست خواهند داد.

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)