0

0

ایلان ماسک سیاست افزایش نرخ بهره را یکی از مخرب‌ترین تصمیمات اقتصادی آمریکا در طول تاریخ خواند!

ایلان ماسک (Elon Musk) مدیرعامل شرکت خودروسازی تسلا و رئیس توییتر می‌گوید افزایش نرخ بهره آمریکا توسط فدرال رزرو ممکن است به عنوان زیان‌بارترین تصمیم اقتصادی در تاریخ ثبت شود. این میلیاردر از بانک مرکزی آمریکا خواسته است تا فوراً نرخ بهره را کاهش دهد. وی تأکید کرد که این سیاست اتخاذ شده توسط آن‌ها، احتمالا در آینده رکود شدیدی را به دنبال خواهد داشت.

ایلان ماسک سیاست افزایش نرخ بهره را یکی از مخرب‌ترین تصمیمات اقتصادی در طول تاریخ خواند!

زمان مطالعه :

1 دقیقه

فهرست

Created with Sketch.

ایلان ماسک رئیس شرکت‌های تسلا، اسپیس ایکس و توییتر روز پنجشنبه در مورد تأثیر مخرب افزایش سریع نرخ بهره فدرال رزرو هشدار داد. هشدار او در پاسخ به توییتی بود که ژنویو روچ-دکتر (Genevieve Roch-Decter) یکی از مدیران سابق در حوزه‌ی سرمایه‌گذاری منتشر کرده بود. او در این توییت اظهار داشته بود که بانک مرکزی آمریکا تا کنون هیج وقت نرخ بهره را با سرعت کنونی افزایش نداده است. ماسک در جواب او نوشت:  

با ادامه این روند افزایشی نرخ بهره آمریکا توسط بانک مرکزی، از این سیاست در آینده ممکن است به عنوان مخرب‌ترین استراتژی مالی دولت آمریکا یاد شود.

روچ-دکتر همچنین نموداری را همراه با توییت خود منتشر کرد که نشان می‌دهد فدرال رزرو امسال با سرعتی بیش‌تر از هر زمان دیگری در تاریخ مدرن، نرخ بهره آمریکا را افزایش داده است.

بسیاری از مردم با دیدگاه ماسک موافق هستند. یکی از کاربران توییتر در این باره نوشت:

من با نظر ماسک موافقم. صنعت وام مسکن در حال غلتیدن در خون خودش است. حرفه‌ای‌هایی مثل من (متخصصین بازاریابی) اخراج شدند. برنامه‌های کاربردی در پایین‌ترین سطح تاریخی خود قرار دارند. این یک فاجعه است.

یکی دیگر از کاربران توییتر توضیح داد:

این چیزی است که وقتی دولت به‌طور مصنوعی ۳.۵ تریلیون دلار به اقتصاد ایالات متحده تزریق می‌کند، اتفاق می‌افتد. اکنون بانک مرکزی در صدد آن است که این نقدینگی را با افزایش زیان‌بار نرخ بهره جبران کند. نتیجه این تصمیم فقط شرایط را بدتر خواهد کرد.

ماسک همچنین بانک مرکزی را مسئول از دست دادن ارزش بازار تسلا دانست. راس گربر (Ross Gerber) مشاور سرمایه‌گذاری هفته گذشته در توییتی نوشت:

ایلان ماسک اکنون ۶۰۰ میلیارد دلار از ثروت تسلا را از دست داده است، و هنوز خبری در این رابطه از هیئت‌مدیره این شرکت به گوش نمی‌رسد. این مسأله کاملاً غیرقابل‌قبول است.

ماسک در پاسخ به او گفت:

عملکرد تسلا اکنون بهتر از هر زمان دیگری است. ما بانک مرکزی آمریکا را کنترل نمی‌کنیم. مشکل واقعی اینجاست.

این میلیاردر چندین بار در مورد خطرات اتخاذ سیاست افزایش نرخ بهره توسط بانک مرکزی آمریکا، هشدار داده است. اوایل ماه دسامبر او اظهار داشت که اگر فدرال رزرو دوباره نرخ بهره را افزایش دهد، رکود اقتصادی به‌شدت تشدید خواهد شد. البته بانک مرکزی با کاهش سرعت بالا‌ بردن نرخ بهره در ماه جاری، پس از چهار افزایش متوالی ۷۵ واحدی، این‌بار نرخ بهره را ۵۰ واحد افزایش داد.

ماه گذشته نیز ماسک هشدار داد که روند اتخاذشده کنونی نگران‌کننده است و تأکید کرد که فدرال رزرو باید فوراً نرخ بهره را کاهش دهد. وی افزود:

آنها به‌شدت در حال تقویت احتمال وقوع رکود شدید اقتصادی هستند.

 این میلیاردر همچنین قبلاً گفته بود که معتقد است رکود اقتصادی تا بهار ۲۰۲۴ ادامه خواهد داشت.

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)