0

0

حمایت ایلان ماسک از رقیب دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا!

ایلان ماسک این اظهارات را در یک رشته توییت عنوان کرد که طی آن گرایش سیاسی خود را برای انتخابات ریاست جمهوری آینده آمریکا فاش کرد.

حمایت ایلان ماسک از ران دیسانتیس رقیب دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آینده آمریکا
میلاد قربانی

زمان مطالعه :

1 دقیقه

مدیرعامل شرکت خودروسازی تسلا روز جمعه گفت که اگر ران دیسانتیس (Ron DeSantis) فرماندار جمهوری‌خواه ایالت فلوریدا در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ نامزد شود، از او حمایت خواهد کرد. ران دیسانتیس رقیب دونالد ترامپ است و به احتمال زیاد در انتخابات مقدماتی جمهوری خواهان با او روبه‌رو خواهد شد.

ماسک در پاسخ به این سوال که آیا او در سال ۲۰۲۴ از دیسانتیس حمایت می‌کند یا خیر، با انتشار یک توییت پاسخ داد:

بله. او قبلاً هم به‌طور ضمنی گفته بود که نامزد ایده‌آل خود را در میان دموکرات‌ها پیدا نکرده است.

ماسک در تشریح موضع خود در انتخابات پیش رو گفت:

اگر به یاد بیاورید من از حامیان سرسخت ریاست جمهوری باراک اوباما و بایدن بودم و (با اکراه) بین بایدن و ترامپ به جو بایدن رأی دادم. اما آن چیزی که از نظر من بستر اصلی دموکراسی است، آزادی بیان است که باید برای رئیس جمهور آینده آمریکا اولویت اول را داشته باشد.

او در ادامه افزود:

ترجیح من برای ریاست جمهوری ۲۰۲۴ شخصی معقول و مرکزگرا است. من امیدوار بودم که این مسأله یکی از ویژگی‌های دولت بایدن باشد، اما تاکنون ناامید شده‌ام.

در ژوئن سال جاری ایلان ماسک گفت که ترجیح می‌دهد جمهوری‌خواهان قدرت را در انتخابات بعدی آمریکا به دست بگیرند، اما تمایل او به دیسانتیس است و نه ترامپ.

این اقدام ایلان ماسک ممکن است به مبارزات انتخاباتی دیسانتیس رونق بخشد، زیرا انتظار می‌رود این نبرد سختی بین ترامپ و دیسانتیس برای نامزدی ریاست‌ جمهوری باشد.

در انتخابات میان دوره‌ای ماه گذشته، فرماندار فلوریدا با نتیجه قاطعی پیروز شد. در حالی که ترامپ به دلیل ناتوانی حزب جمهوری‌خواه در ارائه موج قرمز (Red Wave) مورد انتقاد قرار گرفت.

موضع ایلان ماسک در مورد دونالد ترامپ

دونالد ترامپ این هفته اعلام کرد که برای ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۲۴ نامزد خواهد شد. ایلان ماسک هفته گذشته پس از انجام یک نظرسنجی آنلاین که در آن اکثریت کمی از رأی‌دهندگان این اقدام را تأیید کردند، تعلیق حساب توییتر دونالد ترامپ را لغو کرد.

هفته گذشته ماسک تصمیم خود برای بازگرداندن حساب کاربری ترامپ را توجیه کرد و گفت که تصمیم برای حذف رئیس ‌جمهور یک کشور از یک پلتفرم علیرغم اینکه قانونی را نقض نکرده یا از چهارچوب استفاده کردن از توییتر فراتر نرفته است، موجب از بین رفتن اعتماد عمومی به توییتر شده است.

ایلان در توییتی نوشت:

من با این موضوع که ترامپ به توییتر بازنگشته است مشکلی ندارم. نکته مهم این است که توییتر با توجه با اینکه وی قانونی را نقض نکرده و از شرایط استفاده از خدمات توییتر تخطی نکرده بود، اشتباه فاحشی را در مسدود کردن حساب کاربری او مرتکب شد.  بی‌اعتنایی به رئیس‌جمهور آمریکا اعتماد عمومی به توییتر را برای نیمی از مردم کشور تضعیف کرد.

با وجود اعطای اجازه دسترسی دوباره توییتر به رئیس جمهور سابق آمریکا، او این پیشنهاد را رد کرد و هنوز به توییتر بازنگشته است.

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)