0

1

اتحادیهٔ اروپا قانون ضد پولشویی در کریپتو را رسماً امضا کرد

اتحادیهٔ اروپا روز چهارشنبه (۳۱ مه ۲۰۲۳) رسماً مقررات شاخص بازارها در دارایی‌های رمزنگاری (MiCA) خود را در قالب قانون درآورد و این منطقه را به اولین حوزه قضایی مهم در جهان با قوانین مناسب برای این بخش تبدیل کرد.

امضای رسمی قانون ضد پولشویی در کریپتو
هستی تاری

زمان مطالعه :

1 دقیقه

این قانون توسط روبرتا متسولا (Roberta Metsola)، رئیس پارلمان اروپا و پیتر کولگرن (Peter Kullgren)، وزیر امور روستایی سوئد، همراه با قانونی جداگانه علیه پولشویی که ارائه‌دهندگان رمزارز را ملزم می‌کند هویت مشتریان خود را هنگام انتقال وجه تأیید کنند، امضا شد.

ارز دیجیتال

این خبر توسط دولت سوئد که ریاست مذاکرات قانونگذاری و اتحادیه اروپا را بر عهده دارد، در توییتر اعلام شد. یکی از سخنگویان پارلمان تأیید کرد که قوانین مورد بحث شامل قوانین MiCA و انتقال وجوه و همچنین دو مقررات غیرمرتبط در تجارت با اوکراین است.

این قوانین تا چند هفته دیگر پس از انتشار در مجله رسمی اتحادیه اروپا، که احتمالاً در ماه ژوئن است، به اجرا در خواهند آمد. مفاد آن –ارائه مجوز به صرافی‌های ارز دیجیتال و ارائه‌دهندگان کیف پول برای فعالیت در ۲۷ کشور عضو اتحادیه و الزام صادرکنندگان استیبل کوین به نگه داشتن ذخایر مناسب– بین ۱۲ تا ۱۸ ماه بعد اجرایی خواهد شد.

MiCA برای اولین بار توسط کمیسیون اروپا در سال ۲۰۲۰ پیشنهاد شد، و زمانی که قانونگذاران تا حدودی موفق به درج مقررات زیست‌محیطی که می‌توانست به معنای ممنوعیت فناوری اثبات کار مورد استفاده بیت کوین شود ، بحث‌برانگیز شد.

در حالی که این قانون مورد استقبال گسترده صنعت کریپتو قرار گرفته‌ است، اکنون توجهات به مراحل بعدی قوانین نظارتی از سوی اتحادیه اروپا معطوف شده است، قوانینی که ممکن است موضوعاتی از قبیل سهام، توکن‌های غیرقابل تعویض و امور مالی غیرمتمرکز را پوشش دهند.

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)