0

0

تحلیل قیمت بیت کوین؛ همه چیز برای صعود پادشاه رمزارزها آماده است

اخبار فوری بیت کوین
علی ابراهیمی

زمان مطالعه :

2 دقیقه

بیت کوین در روزهای ابتدایی ماه می به کف دو ماه اخیر خود سقوط کرد اما دوباره افزایش یافت و در حال حاضر در کانال 64،000 دلاری معامله می‌شود. در حال حاضر، سیگنال‌های مختلفی وجود دارند که از تداوم روند صعودی بیت کوین و جبران ضرر سرمایه‌گذاران کوتاه‌مدت خبر می‌دهند. در این مطلب، نگاهی به این سیگنال‌ها می‌اندازیم.

افزایش تقاضای بیت کوین

بیت کوین برای تداوم روند صعودی کنونی تا حد زیادی به سرمایه‌گذاران سازمانی خود وابسته است؛ وابستگی که در چند ماه اخیر کاملا مشهود بوده است. جمعه گذشته برای اولین بار از زمان آغاز به کار ETFها، جریان سرمایه صندوق GBTC شرکت گری اسکیل مثبت شد و این ETF با 63 میلیون دلار ورودی سرمایه همراه شد.

راه‌اندازی صندوق‌های ETF اسپات بیت کوین کاتالیزور مهمی برای روند ماه‌های اخیر بیت کوین بوده و شاخص سود یا زیان خالص تحقق نیافته (NUPL) به خوبی آن را نشان می‌دهد. همانطور که پیش از این گزارش دادیم، NUPL بیت کوین در حال حاضر بالاتر از 0.5 است که نشان‌دهنده فاز سرخوشی در بازار است.

تاریخ به ما ثابت کرده که هاوینگ، اتفاقی کاملا صعودی است و تقاضای خرید بیت کوین را افزایش می‌دهد. در آخرین چرخه صعودی بیت کوین در سال 2020-2021، شاخص NUPL هشت ماه پس از هاوینگ به فاز سرخوشی وارد شد. با این حال، در این چرخه به دلیل تقاضای خرید گسترده ETFها، نزدیک به شش ماه قبل از هاوینگ این اتفاق افتاد. بنابراین با تداوم سرمایه‌گذاری این صندوق‌ها می‌توان انتظار داشت رالی بیت کوین همچنان ادامه داشته باشد.

نمودار NUPL - منبع: Glassnode
نمودار NUPL – منبع: Glassnode

البته تقاضای فعلی تنها محدود به سرمایه‌گذاران سازمانی نیست و به نظر می‌رسد سرمایه‌گذاران خرد نیز بالاخره به بازار وارد شده‌اند. در حال حاضر شاخص ریسک ذخیره (Reserve Risk) به محدوده مثبت وارد شده که نشان‌دهنده فعالیت سرمایه‌گذاران خرد است.

شاخص ریسک ذخیره - منبع: Glassnode
شاخص ریسک ذخیره – منبع: Glassnode

این شاخص معیاری از اعتماد کلی سرمایه‌گذاران به بیت کوین است و معمولا با ریزش قیمت، زمانی که برای سرمایه‌گذاران فرصتی جهت خرید در کف فراهم می‌شود به محدوده مثبت وارد می‌شود.

خرید ارز دیجیتال

آماده برای انفجار قیمت بیت کوین

در همین حال، یکی از تحلیلگرانی که موفق به پیش‌بینی کف قیمت بیت کوین در سال 2022 شده بود، معتقد است این ارز دیجیتال به دنبال اصلاح اخیر، به بهترین سناریوی ممکن خود نزدیک می‌شود و آماده انفجار قیمت است.

این تحلیلگر که با نام مستعار DonAlt فعالیت می‌کند، معتقد است حرکت کاذب بیت کوین به زیر 60،000 دلار کاتالیزوری است که می‌تواند قیمت این ارز را به صورت ناگهانی افزایش دهد.

وی در این رابطه می‌گوید:

من وضعیت فعلی را بسیار دوست دارم. وضعیتی که چشم‌انداز در تایم فریم 1 روزه نزولی است اما همچنان تایم‌ فریم‌های هفتگی و ماهانه صعودی به نظر می‌رسند. زمانی که این وضعیت تغییر کند، شما سود خوبی به جیب می‌زنید.

به گفته این تحلیلگر، بیت کوین از ماه اکتبر تا مارس بیش از 170% افزایش یافته و برای رشد بیشتر، به زمان بیشتری نیاز دارد:

این چیزی است که چند هفته پیش گفتم. هرچه روند تثبیت کنونی طولانی‌تر شود، به نفع گاوها خواهد بود.

وی در انتها خاطرنشان کرد:

من فکر می‌کنم وضعیت تا زمانی که حمایت 62،500 دلاری پس گرفته شود و دیگر قیمت به زیر 61،000 دلار سقوط نکند بسیار خوب خواهد بود.

تحلیل تکنیکال بیت کوین

در زمان نگارش این مطلب هر واحد بیت کوین با قیمت 64،140 دلار معامله می‌شود و در نزدیکی خط مقاومت الگوی پرچم صعودی خود قرار گرفته است. اگر این خط مقاومت شکسته شود، بیت کوین می‌تواند 45% رشد کند و به 92،505 دلار برسد.

با این حال، اگر بخواهیم کمی واقع‌بینانه‌تر نگاه کنیم، بیت کوین قبل از رسیدن به حدف مذکور ابتدا باید از اوج 73،000 دلاری خود عبور کند. این تنها زمانی انجام می‌شود که قیمت از الگوی پرچم صعودی خارج و بالاتر از حمایت 65،000 دلاری تثبیت شود.

نمودار بیت کوین - منبع: TradingView
نمودار بیت کوین – منبع: TradingView

در سمت دیگر اما اگر قیمت از حوالی خط مقاومت الگوی مذکور پس زده شود، ممکن است تا 61،000 دلار کاهش یابد. از دست دادن این حمایت می‌تواند قیمت بیت کوین را تا خط روند پایینی الگوی پرچم در حوالی 56،600 دلار اصلاح کند.

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)