0

0

سرقت ۵۸۸ هزار دلاری از طریق برنامه جعلی Ledger Live!

به گفته کارگاه ردیابی ZachXBT، نزدیک به ۶۰۰ هزار دلار بیت کوین (BTC) از کاربرانی که برنامه جعلی Ledger Live را در اپ استور مایکروسافت دانلود کرده‌اند به سرقت رفته است.

سرقت ۵۸۸ هزار دلاری از طریق برنامه جعلی Ledger Live
هستی تاری

زمان مطالعه :

1 دقیقه

این تحلیلگر آنچین، کلاهبرداری «Ledger Live Web3» را امروز ۵ نوامبر برملا کرد. این برنامه کاربران را با فکر اینکه در حال دانلود «Ledger Live» هستند فریب ‌داده است. لجر لایو، یک رابط کاربری برای کیف پول‌های سخت افزاری لجر برای ذخیره ارزهای دیجیتال به صورت آفلاین است

طبق گزارش Blockchain.com، تقریباً ۱۶.۸ بیت کوین به ارزش ۵۸۸ هزار دلار توسط این کلاهبردار طی ۳۸ تراکنش با استفاده از آدرس کیف پول “bc1q….y64q” دریافت شده است.

اولین تراکنش ارسال شده به آدرس کیف پول این کلاهبردار در تاریخ ۲۴ اکتبر به ارزش ۵۲۱۰ دلار انجام شد که قبل از این سرقت تابحال از آن استفاده نشده بود.

خرید ارز دیجیتال

بیشتر این تراکنش‌ها از ۲ نوامبر به بعد انجام شده که بزرگترین این انتقال‌ها در تاریخ ۴ نوامبر به مبلغ ۸۱۲۰۰ دلار بوده است.

طبق تحقیقات، برنامه جعلی «Ledger Live Web3» در ۱۹ اکتبر در اپ استور مایکروسافت عرضه شده است.

برنامه جعلی «Ledger Live Web3» در اپ استور مایکروسافت/ منبع: مایکروسافت

ZachXBT اظهار کرد دو پیام از قربانیان این حادثه در ۴ نوامبر دریافت کرده‌ که اعتقاد داشتند مایکروسافت باید به خاطر اجازه دادن به نمایش این برنامه جعلی در اپ استور خود مسئولیت این اتفاق را به گردن بگیرد.

این اولین بار نیست که برنامه جعلی Ledger Live به فروشگاه اپلیکیشن مایکروسافت راه پیدا می‌کند.

حساب پشتیبانی لجر در پلتفرم X (توییتر سابق) طی دو نوبت در ماه‌های دسامبر و مارس به کاربران خود در مورد برنامه جعلی Ledger Live اطلاع‌رسانی کرده بود.

لجر هنوز در مورد این کلاهبرداری واکنشی نشان نداده است، اما پیش از این به کاربران گفته که «تنها محل امن» برای دانلود برنامه Ledger Live استفاده از وبسایت آنها، ledger.com است.

خرید بیت کوین

منبع: کوین تلگراف

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)