0

0

قطع همکاری فراری با حامی کریپتویی خود پیش از آغاز فصل جدید فرمول یک

همکاری فراری با ولاس (Ferrari-Velas) از سال ۲۰۲۱ به ارزش سالیانه ۳۰ میلیون دلار و با هدف افزایش تعامل طرفداران فرمول یک با صنعت دارایی‌های دیجیتال از طریق توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) و سایر طرح‌های مشترک صورت گرفته بود. با این وجود، تیم فراری از بند‌هایی در قرارداد که به ولاس اجازه می‌داد تصاویر NFT ایجاد کند، رضایت کافی نداشت.

قطع همکاری فراری با حامی کریپتویی خود پیش از آغاز فصل جدید فرمول یک
میلاد قربانی

زمان مطالعه :

1 دقیقه

اسکودریا فراری (Scuderia Ferrari) به عنوان بخش مسابقه‌ای این خودروساز لوکس نیز به جمع سایر تیم‌های شرکت‌کننده در مسابقات فرمول یک پیوست که همکاری خود را با اسپانسر‌های فعال در حوزه‌ی دارایی‌های دیجیتال قطع کرده‌اند. فراری از قراردادهای همکاری چند ساله خود با Velas Blockchain و غول تولید تراشه‌های الکترونیکی Snapdragon خارج شد که مجموعاً باعث شد تا ۵۵ میلیون دلار از درآمد خود را پیش از آغاز فصل ۲۰۲۳ فرمول یک از دست بدهد.

در نوامبر ۲۰۲۲ نیز تیم مرسدس پس از اینکه صرافی ارز دیجیتال FTX برای فصل ۱۱ام ورشکستگی اقدام کرد، همکاری خود را با این صرافی قطع کرد و متحمل ضرر ۱۵ میلیون دلاری شد. شراکت ردبول ریسینگ (Red Bull Racing) با بنیاد تزوس (Tezos Foundation) نیز به سرنوشت مشابهی دچار شد، زیرا بر اساس گزارش‌ها این شرکت بلاک چین با وجود ناهماهنگی‌های استراتژیک در قرار داد خود حاضر به تمدید آن نشده بود.

توتو وولف (Toto Wolff) مدیر تیم و مدیرعامل تیم فرمول یک مرسدس ای‌ام‌جی پتروناس (Mercedes-AMG Petronas F1) هشدار داد که سایر تیم‌ها ممکن است با وضعیت مشابهی روبه‌رو شوند. بااین‌حال، رابطه بین F1 و اکوسیستم دارایی‌های رمزنگاری‌شده فراتر از یک مشارکت ساده است. در اکتبر ۲۰۲۲ فرمول یک علائم تجاری «F1» را ثبت کرد، زیرا آن‌ها برای راه‌اندازی یک بازار آنلاین برای ارزهای دیجیتال، متا توکن‌ها (Meta Tokens)، کلکسیون‌های دیجیتال، کلکسیون‌های رمزنگاری و NFTها برنامه‌های زیادی در سر دارند.

در بحبوحه بازار نزولی فعلی، پروژه‌های وب۳ برای تقویت تعامل بین طرفداران و لیگ‌های ورزشی پیشقدم شده‌اند. گزارش چشم‌انداز صنعت ورزشی در سال ۲۰۲۲ که توسط شرکت Deloitte منتشر شد، شتاب بالای ادغام دنیای واقعی با دیجیتال و همراه با رشد چشمگیر در بازار NFTها و فناوری‌های فراگیر را پیش‌بینی کرد. همانطور در گزارش‌های متعدد آمده است، فقدان پلتفرم‌هایی که به آسانی بتوان از آن‌ها استفاده کرد به عنوان بزرگترین چالش برای پذیرش جریان اصلی بازارکریپتوکارنسی، هنوز هم احساس می‌شود.

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)