0

2

شبکهٔ Friend.tech پس از کاهش میزان فعالیت و کارمزد «مرده» اعلام شد

شبکه اجتماعی غیرمتمرکز Friend.tech کمتر از سه هفته پس از راه‌اندازی، در پی کاهش تعدادی معیارهای کلیدی مانند میزان فعالیت، جریان ورودی و حجم، در حال حاضر توسط منتقدان «مرده» اعلام شده است.

کاهش فعالیت در شبکه فرند تک
هستی تاری

زمان مطالعه :

1 دقیقه

فهرست

Created with Sketch.

Friend.tech در تاریخ ۱۱ آگوست نسخه آزمایشی جنجالی خود را در شبکه لایه ۲ بیس (Base) عرضه کرد. یک هفته بعد در ۱۹ آگوست، میزان کارمزدهای آن در عرض ۲۴ ساعت از ۱ میلیون دلار گذشت و از یونی سواپ و شبکه بیت کوین پیشی گرفت.

در حال حاضر میزان کارمزد دریافتی این شبکه کاهش یافته است. طبق گزارش DefiLlama، کارمزدهای روزانه در ۲۱ آگوست به ۱.۷ میلیون دلار رسید، اما با کاهش بیش از ۸۷٪ به حدود ۲۱۵ هزار دلار در ۲۶ آگوست رسیده است

تعداد تراکنش‌ها در Friend.tech نیز بیش از ۹۰٪ از حداکثر ۵۲۵ هزار تراکنش در ۲۱ آگوست به کمی بیش از ۵۱ هزار تراکنش در ۲۷ آگوست کاهش یافته است.

خرید ارز دیجیتال

Friend.tech بر خرید و فروش «کلیدهایی» تمرکز دارد که خریدار را قادر می‌سازد پیام‌های خصوصی را برای فروشنده ارسال کند و از قرار معلوم ۵٪ از این پلتفرم تخفیف بگیرد.

این برنامه اینفلوئنسرهای کریپتویی و غیرکریپتویی از جمله کوبی مجری پادکست UpOnly، فیز بنکزِ یوتیوبر و برخی دیگر را به خود جذب کرده است.

در پستی که لیساندرو رودریگز (Lisandro Rodriguez) ، مدیر ریسک پرداخت‌های کوین بیس در ۲۷ آگوست در شبکه ایکس به اشتراک گذاشت، اظهار کرد این پلتفرم عمدتاً به دلیل طمع، آزمندی و اجرای ضعیف، «مرده» است.

در کنار کاهش کارمزد، تعداد خریداران و فروشندگان این پلتفرم نیز کاهش یافته است. طبق داده‌های Dune، در تاریخ ۲۷ آگوست حدود ۱۰,۰۰۰ خریدار و ۷۸۰۰ فروشنده در مقایسه با زمان اوج در تاریخ ۲۱ آگوست با بیش از ۵۸,۰۰۰ خریدار و ۲۷,۰۰۰ فروشنده به ثبت رسیده است.

منبع: Dune

داده‌های Dune همچنین نشان می‌دهد میزان جریان‌های ورودی‌ نیز از بالاترین میزان در ۲۱ آگوست (۱۶.۸میلیون دلار) به حدود ۱.۶ میلیون دلار در ۲۷ آگوست (تقریباً ۹۰.۵٪) کاهش یافته است.

منبع: Dune

قبل از این کاهش در هفته گذشته برخی از اعضای انجمن پیش‌بینی‌های نزولی خود را برای پلتفرم به اشتراک گذاشته بودند.

هفته گذشته یازان (Yazan) مفسر کریپتو از عواملی سخن گفت که Friend.tech بین شش تا هشت هفته دیگر شاهد کاهش فعالیت و قیمت کلید کاربر خواهد بود.

به عقیده یازان این افزایش قیمت کلید کاربر ناپایدار بوده و این سوال را مطرح کرد که چرا بسیاری از افراد برای اینکه بتوانند یک چت خصوصی را ببینند باید بیش از ۱ اتر (ETH) پرداخت کنند.

به نظر یازان فرند تک شبیه برنامه BitCloud با بازاریاب وب۳ ملقب به Legendary است که همانطوری که BitCloud با شکست روبه‌رو شد، فرند تک نیز همانطور خواهد شد.

منبع: کوین تلگراف

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)