0

1

افشای علاقه گوگل و بلک راک به سرمایه‌گذاری در FTX پیش از سقوط آن!

به نقل از Decrypt، آشکار شده درست زمانی که صرافی کریپتویی FTX با وضعیت مالی وخیم مواجه شده بود، گوگل و بلک راک در آستانه سرمایه‌گذاری در آن بوده‌اند.

علاقه گوگل و بلک راک به سرمایه‌گذاری در FTX
هستی تاری

زمان مطالعه :

1 دقیقه

فهرست

Created with Sketch.

در جریان محاکمه سم بنکمن فرید (Sam Bankman-Fried)، مدیرعامل سابق صرافی FTX، اسناد مهمی رو شده است که نقش احتمالی این غول‌های شرکتی را روشن می‌کند.

کان سون (Can Sun)، وکیل عمومی سابق FTX در این مورد شهادت داد و از یک فایل اکسل مهم که جزئیات طرح جمع آوری کمک مالی FTX را شرح می‌داد، رونمایی کرد. این فایل که اکنون علنی شده است، نشان می‌دهد FTX فعالانه به دنبال جذب سرمایه‌گذارانی برای تامین یک دور مالی خود بوده است.

خرید ارز دیجیتال

به گفته سون، جذب سرمایه‌گذار برای سری C  اف تی ایکس در اواخر تابستان و پاییز ۲۰۲۲ آغاز شد. این فایل نشان می‌دهد پانزده سرمایه‌گذار بالقوه از جمله بلک راک، گوگل و آپولو برای شرکت در این دور مالی ابراز علاقه کردند. لازم به ذکر است، گوگل و بلک راک قبل از بروز ناگهانی مشکلات مالی FTX در نوامبر گذشته، بررسی‌های لازم را در مورد آن انجام داده بودند.

جالب است وقتی FTX با فروپاشی قریب‌الوقوع خود مواجه شد، گوگل و بلک راک هر دو در حال ارزیابی این صرافی بودند. همانطور که توسط مدیرعامل بلک راک لری فینک (Larry Fink) تأیید شد، این کمپانی از قبل ۲۴ میلیون دلار در FTX سرمایه‌گذاری کرده بود. گوگل نیز اگرچه مستقیماً در فعالیت‌های بنکمن‌فرید سرمایه‌گذاری نمی‌کرد، اما این ارتباط را با ارائه جدول سرمایه‌گذاری‌اش به اشتراک گذاشت.

اعلامیه گوگل مبنی بر سرمایه‌گذاری ۴۰۰ میلیون دلاری در استارتاپ هوش مصنوعی آنثروپیک (Anthropic) در اوایل سال جاری، روابط بین این شرکت‌ها را تقویت کرد، زیرا آنثروپیک حمایت شرکت تجاری بنکمن‌فرید، آلامدار ریسرچ (Alameda Research) را دریافت کرده بود.

این افشاگری بر ماهیت پویای فضای کریپتوکارنسی و علاقه شرکت‌های بزرگی مانند گوگل و بلک راک به آن اشاره دارد و سوالاتی را در مورد رابطه در حال تحول بین بخش مالی سنتی و صنعت کریپتو ایجاد می‌کند.

منبع: کوین کو

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)