0

2

رشد انفجاری Grok در پی اتهامات کلاهبردارانه خدشه‌دار شد!

توکن گروک (GROK) که الهام گرفته از سرویس چت بات هوش مصنوعی ایلان ماسک است و توسط توسعه‌دهندگانی ناشناس عرضه شده است، اخیراً به دلیل رشد انفجاری خود در ارزش بازار سروصدای زیادی به پا کرده است. طبق گزارش‌های اخیر، ارز دیجیتال Grok تنها طی هشت روز پس از انتشار به ارزش بازار خیره‌کننده ۱۶۰ میلیون دلاری رسید. با اینحال، گزارش‌هایی با ادعای کلاهبرداری بودن این پروژه، رشد قیمت سریع این توکن را تحت‌الشعاع قرار داده است.

کاهش ۴۰ درصدی توکن گروک در پی زدن اتهامات کلاهبرداری به آن
هستی تاری

زمان مطالعه :

1 دقیقه

به تازگی محقق کریپتویی ZachXBT، نگرانی‌هایی را در مورد مشروعیت Grok مطرح کرده و اظهار کرده که این توکن را یک کلاهبردار ایجاد کرده است. این کارگاه کریپتویی بیان کرده اکانت ایکس گروک به یک طرح کلاهبرداری دیگر ارتباط دارد.

ساتوشی فلیپر (Satoshi Flipper) یکی دیگر از معامله‌گران برجسته ارزهای دیجیتال همین نظر را دارد و گروک را یک «کلاهبرداری در حال انجام» نامید و تأکید کرد ایلان ماسک مجوز راه‌اندازی این توکن را نداده است.

ساتوشی فلیپر :

این گروک است. نقدینگی ۱.۹ میلیون دلاری و ارزش بازار ۱۳۷میلیون دلاری؟ عجب کلاهبرداری‌ای. فقط این نیست، کار اشتباهی است که با توکنی که ایلان ماسک صاحب Grok، اجازه راه‌اندازی آن را نداده است، معامله کنیم…

کارشناسان Arkham Intelligence نیز این موضوع را بررسی کردند و گزارش دادند که یک معامله‌گر آنچینی مقدار زیادی توکن GROK را با تقریباً 40 درصد انحراف قیمت فروخته است، که ادعای کلاهبرداری بودن این پروژه از طرف ZachXBT را تقویت می‌کند.

بحث و گفتگوها پیرامون Grok باعث ایجاد نگرانی در جامعه ارزهای دیجیتال شده است. به عقیده منتقدان ارزش بازار این توکن، همراه با نداشتن مجوز از سوی ایلان ماسک، نشانه‌ای از ملغی بودن این پروژه این است.

در حال حاضر ارزش بازار این توکن دچار یک اصلاح شده و به ۱۰۸ میلیون دلار رسیده است که نسبت به ارزش قبلی ۱۶۰ میلیون دلاری آن کاهش یافته است. نقدینگی فعلی آن نیز به ۱.۸۳ میلیون دلار رسیده است.

علیرغم لغزش قابل‌توجه 48 درصدی و کاهش قیمت آن تا 0.0056000 دلار، این توکن به طور قابل توجهی بهبود یافته و اکنون با قیمت 0.0108452 دلار معامله می‌شود.

هنوز مشخص نشده است که آیا گزارش‌های بیشتری از برملا شدن افراد پشت این پروژه و اهداف آن‌ها منتشر خواهد شد یا خیر، اما این قضیه احتمال مورد راگ پول واقع شدن در صنعت ارزهای دیجیتال را برجسته می‌کند.

با اینحال علیرغم این ادعاها، این توکن توجه و هیجان قابل‌توجهی را از سوی سرمایه‌گذاران مشتاق با هدف دستیابی به سود زیاد در پی افزایش قیمت احتمالی آن به خود جلب کرده است. در زمان نگارش این خبر، اکانت رسمی Grok در شبکه اجتماعی ایکس هیچ اظهارنظری در رابطه با این اتهامات نکرده است.

منبع: نیوز بی تی سی

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)