0

1

حراج اکانت‌های هک‌شده صرافی Coinbase در دارک وب!

طبق مطالعات صورت گرفته، افزایش ارزهای دیجیتال و محبوبیت بانکداری آنلاین منجر به افزایش جرایم سایبری و کلاهبرداری جعل هویت شده است. اخیراً یکی از قربانیان چنین حوادثی صرافی کوین بیس بوده است.

هک اکانت‌ های صرافی کوین بیس
هستی تاری

زمان مطالعه :

1 دقیقه

طبق مطالعات صورت گرفته، افزایش ارزهای دیجیتال و محبوبیت بانکداری آنلاین منجر به افزایش جرایم سایبری و کلاهبرداری جعل هویت شده است.

در این تحقیقی که توسط PrivacyAffairs.com انجام شده قیمت اطلاعات شخصی یک فرد در دارک وب (Dark Web) ۱۰۱۰ دلار است. هکرها در حملات خود ورود به سیستم بانکی آنلاین، جزئیات کارت اعتباری و اعتبار رسانه‌های اجتماعی را هدف قرار می‌دهند.

خرید ارز دیجیتال

بر اساس بیانیه مطبوعاتی رسمی منتشر شده در ۱ مه ۲۰۲۳، در حال حاضر یکی از نگرانی‌های خاص، افرایش فروش حساب‌های ارز دیجیتال هک شده است.

اکنون صرافی ارز دیجیتال کوین بیس (Coinbase) به هدف محبوب هکرها تبدیل شده است که با سرقت حساب‌های تأییدشده، آنها را به قیمت ۶۱۰ دلار در دارک وب به فروش می‌رسانند. صرافی کراکن (Kraken) نیز شاهد چنین هک‌هایی بوده و حساب‌های سرقتی آن به مبلغ ۸۱۰ دلار به‌صورت آنلاین به فروش گذاشته شده‌اند.

فروش حساب‌های کریپتوییِ هک‌شده، به تجارتی پرسود برای مجرمان سایبری تبدیل شده و همزمان با افزایش سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال، تقاضا برای اینگونه حساب‌ها نیز افزایش یافته است. با توجه به اینکه ارزهای دیجیتال تا حد زیادی غیرمتمرکز هستند، از دید هکرها هدفی جذاب برای کسب سود سریع محسوب می‌شوند.

وقتی قیمت رمزارزها در حال افزایش باشد، انگیزه هکرها برای سرقت آنها نیز افزایش می یابد. ماهیت ناشناس بودن کریپتو، ردیابی و بازیابی دارایی‌های به سرقت رفته را دشوار می‌کند، و در نتیجه دست قربانیان را برای شناسایی آنها می‌بندد.

راه‌های مقابله با جعل هویت و هک شدن

برای کاهش خطر جعل هویت و هک شدن، سایت امنیت سایبری PrivacyAffairs.com بر اهمیت آگاهی و دقت عمومی تأکید می‌کند. کاربران باید مراقب اطلاعات شخصی خود به صورت آنلاین و استفاده از رمزهای عبور قوی و منحصربه‌فرد برای هر حساب باشند. احراز هویت دو مرحله‌ای نیز ابزاری حیاتی در ایمن‌سازی حساب‌های آنلاین است.

کاربران ارزهای دیجیتال باید اقدامات احتیاطی بیشتری انجام دهند؛ مانند استفاده از کیف پول سرد برای ذخیره دارایی‌های دیجیتال خود به صورت آفلاین. از به اشتراک گذاشتن کلید خصوصی یا عبارات اولیه آن نیز با هر کسی اجتناب کنند.

همانطور که استفاده از دارایی‌های دیجیتال و بانکداری آنلاین به طور فزاینده‌ای رواج پیدا کرده، جرایم سایبری و کلاهبرداری جعل هویت نیز بیشتر شده‌ است. بنابراین محافظت از اطلاعات هویتی و دارایی‌های خود در برابر هکرها و سایر عوامل مخرب در دارک وب، برای کاربران امری ضروری است.

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)