0

1

هکرها بزرگترین بانک جهان را مورد حمله قرار دادند!

مهندسان در حال بررسی این موضوع هستند که چگونه هکرها موفق به شکستن اتصالات شبکه‌ای شعبه نیویورک بانک صنعت و تجارت چین (ICBC) که یک موسسه مالی با دارایی کل ۵.۷۴ تریلیون دلار است، شدند.

هک بانک ICBC
هستی تاری

زمان مطالعه :

1 دقیقه

طبق گزارش بلومبرگ، این هک با تغییر روند همیشگی معاملات بانک‌ها، کارگزاران و بازارسازان، ICBC را مجبور کرده این بار معاملات خود را با استفاده از یک فلش تسویه کند.

این حمله همچنین مانع حضور این بانک در حراج اوراق قرضه خزانه‌داری در روز پنجشنبه شد.

بازرسان بر این باورند گروه باج افزار Lockbit که با روسیه ارتباط دارد، پشت این حمله است.

بلومبرگ بدون ذکر نام می‌گوید رهبران بانکی اذعان دارند این هک اخیر این نگرانی را به وجود آورده که هک‌های گسترده‌ این چنینی می‌توانند روزی کل سیستم مالی سنتی را متوقف کند.

به گفته رؤسای بانک‌ها این حادثه زیان‌بار فکر اینکه یک حمله سایبری می‌تواند بخشی کلیدی از اتصالات شبکه‌ای سیستم مالی را فلج کند و باعث ایجاد اختلالات پی در پی شود، خواب را از چشمان آنها ربوده و درگیر خود کرده است.

خرید ارز دیجیتال

ICBC اظهار کرده اکنون در مورد اینکه آیا از وزارت امنیت کشور چین طلب کمک کند یا خیر در حال گفتگو است.

بر اساس گزارشی از شرکت امنیت سایبری سوفوس (Sophos)، تعداد حملات باج افزار به صنعت مالی در سال‌های اخیر افزایش یافته است.

بررسی موارد روی داده در سال ۲۰۲۳ نشان می‌دهد میزان حملات باج افزار در بخش خدمات مالی همچنان در حال افزایش است. این مورد از ۵۵٪ گزارش شده درسال ۲۰۲۲ به ۶۴٪ در بررسی امسال رسیده که تقریباً دو برابر موارد گزارش شده در سال ۲۰۲۱ (۳۴٪) است. اگرچه این بخش با افزایش حملات سایبری مواجه شده، اما نرخ حملات آن پایین‌تر از میانگین مقطعی ۶۶٪ ست.

 به گفته سوفوس موسسات مالی در تلاش برای تقویت هرچه بیشتر امنیت سایبری خود هستند.

نظرسنجی‌ای که این شرکت از ۳ هزار مسئول امنیت سایبری، از جمله ۳۳۶ نفر در بخش خدمات مالی انجام داده، نشان داده ۸۱٪ از سازمان‌ها  داده‌هایشان رمزگذاری شده که ۵۰٪  نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

منبع: دیلی هودل

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)