0

1

تشکیل کارگروه برای ردیابی فعالیت‌های مشکوک JPEX!

پلیس هنگ کنگ (HKPF) و کمیسیون اوراق بهادار و آتی (SFC) برای مقابله با فعالیت‌های غیرقانونی صرافی کریپتویی (JPEX) یک کارگروه تشکیل داده‌اند.

تشکیل یک گروه برای ردیابی فعالیت‌های مشکوک JPEX
هستی تاری

زمان مطالعه :

1 دقیقه

فهرست

Created with Sketch.

SFC در بیانیهٔ ۴ اکتبر خود اعلام کرد این گروه پس از جلسه‌ای با HKPF در ۲۸ سپتامبر، در ادامه دستگیری‌ها و تحولات مرتبط با صرافی JPEX تشکیل شده است.

چند روز قبل از این جلسه، ۱۱ نفر برای بازجویی در مورد نقش احتمالی‌شان در رسوایی JPEX، که در آن SFC ادعا کرده این شرکت بدون مجوز خدمات خود را در منطقه تبلیغ می‌کند، بازداشت شدند.

هدف از راه‌اندازی این گروه، افزایش نظارت و بررسی فعالیت‌های غیرقانونی انجام‌شده توسط پلتفرم‌های معاملاتی دارایی مجازی (VATP) است. آنها با ارزیابی و آشکارسازی اطلاعات مربوط به فعالیت‌ها و مبادلات مشکوک در تحقیقات همکاری می‌کنند.

رگولاتورهای هنگ کنگ پیش‌تر اعلام کرده بودند به دلیل به وجود آمدن ماجرای JPEX، در پی تشدید مقررات بازار ارزهای دیجیتال هستند.

این گروه متشکل از مأمورانی از بخش اجرایی SFC و دفاتر تحقیقات و اطلاعات تجاری، امنیت سایبری و مالیHKPF است.

کریستوفر ویلسون (Christopher Wilson)، مدیر اجرایی SFC در بیانیه‌ای گفت که این رگولاتور مشتاقانه منتظر استقرار منابع خود برای مبارزه با «مشکلات VATP و محافظت از منافع سرمایه‌گذاران» است.

ایو چانگ (Eve Chung)، دستیار کمیسر پلیس (در بخش جنایی) HKPF، اظهار کرد راه‌اندازی این کارگروه در تبادل اطلاعات و پاسخگویی مشترک به «چالش‌های ناشی از VATP برای محافظت بهتر از عموم مردم هنگ‌کنگ» نقش بسزایی دارد.

از آن زمان، SFC فهرستی از کلیه صرافی‌های دارای مجوز، در لیست انتظار برای تأیید و منحل‌شده به همراه فهرستی از «VATPهای مشکوک» را منتشر کرده است.

منبع: کوین تلگراف

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)