0

2

با پیروزی گری اسکیل در برابر SEC قیمت بیت کوین افزایش یافت

 با انتشار خبری مبنی بر اینکه مدیر دارایی دیجیتال گری اسکیل (Grayscale) در پرونده خود با SEC برای راه‌اندازی ETF اسپات بیت کوین برنده شده است، بیت کوین سریعاً به آن واکنش نشان داد و ظرف ۳۰ دقیقه ۱۷۰۰ دلار به قیمت آن افزوده شد و به بالاترین حد خود در دو هفته اخیر رسید.

پیروزی پرونده ETF بیت کوین گری اسکیل در برابر SEC
هستی تاری

زمان مطالعه :

1 دقیقه

فهرست

Created with Sketch.

این خبر، فضای ناخوشایند معاملات بیت کوین را که پس از ضررهای ناگهانی در اواسط آگوست متحمل شده بود، متحول کرد.

طبق حکم دادگاه استیناف ایالات متحده بخش کلمبیا، کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) در رد درخواست گری اسکیل برای راه‌اندازی یک صندوق قابل معامله در بورس (ETF) بر مبنای قیمت لحظه‌ای بیت کوین اشتباه کرد.

کپی تأیید‌نشده‌ای که از این حکم در فضای مجازی منتشر شده، می‌گوید: «رد کردن درخواست گری اسکیل خودسرانه و دمدمی‌مزاجانه بود، زیرا SEC موضع مشخصی نسبت به ارائه این محصولات ندارد.»

خرید ارز دیجیتال

گری اسکیل به لیست انتظار شرکت‌هایی پیوسته بود که به دنبال راه‌اندازی اولین ETF اسپات بیت‌کوین در ایالات متحده بودند، در حالی که SEC هنوز هیچ محصولی مانند این را تأیید نکرده نبود.

در بخشی از تجزیه‌وتحلیل منتشرشده پیش از خبر پیروزی گری اسکیل، آمده: «یک نمای شش ماهه از داده‌های دفتر سفارش نشان می‌دهد میزان نقدینگی در حال افزایش است که آزمایش مجدد سطح ۳۰ هزار دلاری را بسیار آسان می‌کند، اما هنوز احساسات کافی برای انجام این کار مشاهده نشده است، زیرا بازار می‌ترسد اگر قیمت بیت کوین دوباره کاهش یابد چه اتفاقی خواهد افتاد.»

در ادامه این واکنش، مایکل ون دی پوپ (Michael van de Poppe)، مؤسس و مدیرعامل شرکت تجاری Eight بیان کرد این تصمیم دادگاه می‌تواند تأثیر مثبتی بر برنامه‌های ETF موجود، به‌ویژه بزرگترین مدیر دارایی جهان بلک راک (BlackRock) داشته باشد. ممکن است عجیب به نظر برسد، اما با این خبر می‌توانیم در آستانه شروع چرخه‌ای افزایشی قرار بگیریم.

نبرد حقوقی گری اسکیل با SEC طولانی شده بود و به کندی پیش می‌رفت. مدیرعامل آن مایکل سوننشاین (Michael Sonnenshein) از کسانی بود که اصرار داشت که تا زمانی که این شرکت مجوز تبدیل وسیله سرمایه‌گذاری بیت کوین موجود خود یعنی تراست بیت کوین (GBTC) خود را به یک ETF تبدیل نکند، آرام نخواهد گرفت.

پس از انتشار خبر این پیروزی، سوننشاین در X نوشت: «از همه کسانی که در این سفر با همراه ما بودند، به‌ویژه سرمایه‌گذاران‌مان سپاسگزاریم.»

قیمت سهام GBTC در زمان نگارش این خبر با بیش از ۱۷٪ افزایش به ۲۰.۶۰ دلار رسید.

منبع: کوین تلگراف

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)