0

2

چگونه تأیید ETF بیتکوین می‌تواند قیمت BTC را به ۱۴۱ هزار دلار برساند؟

اینکه چگونه قیمت بیت کوین به ۱۴۱ هزار دلار خواهد رسی، تیم تحقیقاتی کوین شرز به تجزیه و تحلیل بیت کوین‌های تحت مدیریت (AuM) از سال ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۳ پرداخته است.

بیت کوین ۱۴۱ هزار دلاری در صورت در صورت تایید ETF اسپات آن
هستی تاری

زمان مطالعه :

1 دقیقه

بیشتر بحث‌ها و اخبار امسال پیرامون تأیید احتمالی ETF اسپات بیت‌کوین بوده است. اما برخلاف انتظار بسیاری از بازیگران بزرگ این صنعت، کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) به دفعات دادن مجوز برای راه‌اندازی این محصول را به تعویق انداخته است.

با توجه به اتفاقات اخیر، جیمز باترفیل (James Butterfill) رئیس تحقیقات CoinShares گزارشی منتشر کرد مبنی بر اینکه قیمت بیت کوین، پس از تأیید احتمالی ETF  اسپات آن ممکن است به ۱۴۱ هزار دلار برسد.

خرید ارز دیجیتال

چیزی که جالب است این است که این تحلیلگر بارها به نحوه افزایش ورودی بیت کوین در چند هفته گذشته اشاره و بر رابطه این گردش وجوه با بیت کوین تمرکز کرده است که منجر به نتیجه‌گیری وی از رسیدن قیمت بیت کوین به ۱۴۱ هزار دلار شده است.

باترفیل همچنین برای رسیدن به این قیمت، به تجزیه و تحلیل دارایی‌های تحت مدیریت (AuM) از سال 2018 تا 2023 پرداخت.

بر اساس مشاهدات او:

امسال سال عجیبی است، زیرا حجم ETP نسبتاً افزایش یافته است و این امر به دلیل کاهش چشمگیر حجم بایننس است تا افزایش حجم ETP. حداقل از نظر تاریخی، با افزایش حجم کلی بازار، حجم ETP نیز افزایش می‌یابد؛ جایی که نوعی «تطابق احساسات» وجود دارد.

منبع: CoinShares

نمودار بالا نشان می‌دهد که چگونه محصولات قابل معامله در بورس (ETPs) در سایر کشورها به‌ندرت بر پرایس اکشن بیت کوین تأثیر می‌گذارند.

ای تی پی بیتکوین یک محصول مالی است که به سرمایه‌گذاران این امکان را می‌دهد که بدون داشتن ذخیره بیتکوین، از آن در سرمایه‌گذاری‌ها استفاده کنند.

با توجه به اثر ETF بر قیمت بیتکوین، این تحلیلگر به جریان هفتگی این صندوق پرداخت. به گفته وی، اخیراً حدود 14.4 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در بیت کوین صورت گرفته است.

بنابراین، اگر این میانگین تخصیص در مقابل قیمت بیت کوین قرار گیرد، بیت کوین ممکن است به ۱۴۱ هزار دلار برسد.

با اینحال، این گزارش اذعان کرد تعیین ارزش دقیق آن کاری دشوار است. باترفیل علاوه‌بر بسته به مدل جریان وجوه، تأثیر احتمال تأیید ETF بیتکوین را نیز به آن افزود.

منبع: CoinShares

بر اساس شاخص YTD، قیمت بیت کوین 119.27 درصد افزایش یافته است. اما سودگیری‌های معامله‌گران طی هفت روز گذشته قیمت این رمزارز معیار بازار کریپتو را در حال حاضر  به سطح 36440 دلار برگردانده است.

گزارش CoinShares در پایان به این مورد اشاره کرد که نمی‌دانیم سطح تقاضای بیت کوین در صورت تأیید ETF اسپات آن چطور خواهد بود و نامشخص است. ممکن است مدتی طول بکشد تا شرکت‌ها تصمیم به سرمایه‌گذاری در آن بگیرند.

تأیید نظارتی و پذیرش شرکتی به دلیل پیچیدگی احتمالی  بیت کوین، مسائلی هستند که به‌تدریج پیش می‌روند. به همین دلیل، ممکن است مدتی طول بکشد تا شرکت‌ها و صندوق‌ها قبل از تصمیم به سرمایه‌گذاری، به آنها اعتماد و در موردشان دانش کسب کنند.

منبع: ای ام بی سی کریپتو

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)