2

0

کلیدهای خصوصی کاربران صرافی هوبی هک شد!

طی یک حمله سایبری، کیف پول کریپتویی iToken (که قبلاً Huobi Wallet نام داشت) به دلیل انتشار ویروس تروجان که گمان می‌رود توسط یکی از کارمندان سابق صرافی هوبی سازماندهی شده باشد، با نقض امنیتی مواجه شد.

هک کلیدهای خصوصی کاربران صرافی هوبی
هستی تاری

زمان مطالعه :

1 دقیقه

طبق گزارش‌های Wu Blockchain، این نقض منجر به نشت برخی از کلیدهای خصوصی کاربران در این صرافی شده است. مجریان قانون در حال حاضر تحقیقات را در مورد دست داشتن این کارمند در این حمله آغاز کرده‌اند.

پیامدهای این هک زمانی آشکار شد که در تاریخ ۲ سپتامبر آدرس هک‌شده یک کاربر، در معرض زیان قابل‌توجه ۱.۳۹ میلیون دلار قرار گرفت. به دنبال آن، سیستم iToken هشدارهایی را در مورد خطرات امنیتی احتمالی مرتبط با آدرس‌ کیف پول‌های خاص به کاربران صادر کرد.

ارز دیجیتال

برای در امان ماندن دارایی‌های کاربران، یک آژانس امنیتی با Refundyourcoins همکاری کرد و وجوه در معرض خطر را با موفقیت به یک آدرس امن منتقل کرد. اکنون Refundyourcoins قرار است یک تابع بازیابی راه‌اندازی کند تا به کاربران آسیب‌دیده در بازیابی دارایی‌هایشان کمک کند. این طرح چهار شبکه اصلی بلاک چین BTC، ETH، TRX و XRP را پوشش می‌دهد.

این حادثه بازتاب حمله هکری است که در ژوئن ۲۰۲۱ به این صرافی کریپتویی شده بود و دارایی‌های کاربر و اطلاعات فنی مهم را فاش کرد. صرافی هوبی اخیراً نام خود را به HTX تغییر داده است، در حالیکه وبسایت رسمی آن نام Huobi را حفظ خواهد کرد. هدف از این تغییر برند، تازه کردن هویت صرافی عنوان شده است.

ویروس‌های تروجان همچنان تهدیدی جدی برای امنیت سایبری محسوب می‌شوند. هدف این گونه‌های بدافزار دسترسی غیرمجاز به سیستم‌های کاربران از طریق تاکتیک‌های مهندسی اجتماعی است که بر اهمیت اقدامات امنیتی شدید در فضای ارزهای دیجیتال تأکید می‌کند.

منبع: کوین کو

2
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
معصومی
معصومی
8 ماه قبل

سلام خدمت شما
من در این کیف پول مقداری تتر داشتم که متاسفانه از کیفم برداشت شده لطفا می توانید برای پیگیری بازیابی راهنمائی فرمایید.

شبنم رضا
مدیر
شبنم رضا
7 ماه قبل
پاسخ به  معصومی

سلام و وقت به خیر
به پشتیبانی صرافی هوبی پیام بدین تا راهنماییتون کنن. امیدواریم بتونین دارایی‌تون رو پس بگیرین. پیشنهاد می‌دیم از صرافی‌های معتبر داخلی یا والت شخصی استفاده کنین. این روزها صرافی‌های خارجی هم در معرض هک هستن و هم ممکنه بابت احراز هویت دارایی شما رو مسدود کنن.

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (2)