0

3

راه‌اندازی غیرقانونی خودپرداز ارز دیجیتال در لندن

دستگاه خودپرداز ارز دیجیتال
سعید تقوی

زمان مطالعه :

1 دقیقه

فهرست

Created with Sketch.

مقامات بریتانیا در نخستین پرونده جنایی مرتبط با فعالیت‌های غیرقانونی دستگاه‌های خودپرداز ارز دیجیتال (Crypto ATM) یک تاجر ساکن لندن به نام “حبیبور رحمان” را متهم کردند. رحمان که در منطقه لانگدون کرسنست در ایستهَم اقامت دارد، به اتهام راه‌اندازی دستگاه خودپرداز رمز ارز بدون مجوز در سازمان نظارت مالی بریتانیا (FCA) متهم شده است.

به گزارش کریپتونیوز در جریان یک عملیات پلیس کنت در آوریل ۲۰۲۳، چندین دستگاه خودپرداز غیرقانونی در فروشگاهی در چاتهامِ کنت، کشف و ضبط شد که یکی از آن‌ها به صورت عمومی به نمایش گذاشته شده بود. این پرونده به عنوان اولین مورد پیگرد قانونی در بریتانیا به دلیل راه‌اندازی غیرمجاز دستگاه‌های خودپرداز رمز ارز شناخته شده است.

طبق گزارش‌های منتشر شده، رحمان با تبدیل مبلغ ۳۰۰ هزار پوند (۳۹۱۵۵۱ دلار) به رمز ارز، اقدام به پولشویی کرده است. وی در دادگاه محلی “مدوی مگستریت” حاضر شد و نسبت به این اتهامات اظهار بی‌گناهی کرد. این پرونده اکنون به دادگاه عالی “میداستون کرون” منتقل شده و جلسه بعدی آن برای ۷ نوامبر برنامه‌ریزی شده است.

پلیس کنت اعلام کرده که رحمان با این اقدام نه تنها قوانین مالی را نقض کرده، بلکه به جرم پولشویی نیز متهم شده است.

این پرونده در حالی مطرح می‌شود که ماه گذشته، FCA یک پرونده دیگر علیه “اُلومید اوسونکایا” که متهم به راه‌اندازی غیرقانونی خودپرداز ارز دیجیتال در لندن بدون مجوز بوده است، به سرانجام رساند. اوسونکایا به اداره شبکه‌ای متشکل از حداقل ۱۱ دستگاه غیرقانونی که بین دسامبر ۲۰۲۱ و سپتامبر ۲۰۲۳ بیش از ۲.۶ میلیون پوند (۳.۴ میلیون دلار) تراکنش را پردازش کرده‌اند، اعتراف کرد.

به گفته FCA، این اولین پیگرد جنایی در بریتانیا به دلیل فعالیت‌های ثبت‌نشده مرتبط با دارایی‌های رمزنگاری شده بر اساس قوانین مبارزه با پولشویی، تأمین مالی تروریسم و انتقال وجوه محسوب می‌شود.

FCA از سال ۲۰۲۰ قانون الزام اخذ مجوز را برای اپراتورهای رمز ارز در بریتانیا اجرایی کرده است. تاکنون هیچ‌کدام از اپراتورهای دستگاه‌های خودپرداز رمز ارز موفق به اخذ مجوز از FCA نشده‌اند. یکی از سخنگویان FCA به نشریه Better Retailing اعلام کرد که مجوز برای تمامی افرادی که مایل به راه‌اندازی دستگاه‌های خودپرداز رمز ارز هستند، الزامی است؛ حتی اگر این دستگاه‌ها در خارج از بریتانیا ساخته شده باشند.

در صورتی که افراد بدون مجوز اقدام به راه‌اندازی این دستگاه‌ها کنند، ممکن است به حداکثر دو سال زندان، جریمه نقدی یا هر دو محکوم شوند.

FCA همچنین اعلام کرده که از ژانویه تا آگوست ۲۰۲۳، ۳۴ مکان دارای دستگاه‌های خودپرداز رمز ارز را بازرسی کرده است.

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)